شیوع کرونا در نوشهر همچنان افزایشی است


شیوع کرونا در نوشهر همچنان افزایشی است

نوشهر- ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان نوشهر گفت که شیوع کرونا در این شهرستان با شیب ملایم همچنان افزایشی است و تاثیر تشدید محدودیت‌های جدید از هفته آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، دکتر سیدرحیم سیدپور روز پنجشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان افزود : از دو هفته پیش تاکنون 258 نفر با علایم شبه کرونایی به مراکز درمانی نوشهر مراجعه کردند که نتیجه آزمایش ۷۱ نفر مثبت بود که از این تعداد 16 نفر در بیمارستان بستری شدند.

وی گفت که 55 نفر دیگر به خاطر این که دارای وضعیت جسمانی خوبی بودند با تجویز داروهای مورد نیاز به قرنطینه خانگی هدایت شدند.

سیدپور از بستری ۱۴ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان نوشهر خبر داد و از شهروندان خواست تا پروتکل های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به نتایج مثبت محدودیت های جدید کرونایی که از اول آذر به اجرا گذاشته شد ، گفت : هیچ کس نباید تصور کند که با اجرای این طرح ، کرونا در شهرستان ریشه کن می شود ، چون این ویروس مانند آتش زیر خاکستری است و هر لحظه ممکن است به خاطر بی احتیاطی شعله‌ور شود .

سیدپور همراهی بازاریان و اصناف در اجرای محدودیت های جدید کرونایی را رضایتخبش توصیف کرد و افزود : از مجموع ۴۰۴ مورد بازدید کارشناسان بهداشت محیط از واحدهای صنفی و مراکز عرضه مواد غذایی ، تنها ۲ واحد به خاطر تمکین نکردن به مصوبات ستاد مقابله با کرونا پلمب شد و پرونده چهار واحد متخلف هم برای اعمال جریمه به تعزیرات ارسال شده است.

برابر آمار در شهرستان نوشهر از زمان شیوع ویرس کرونا تاکنون ، بیش از چهار هزار نفر مبتلا به بیماری کووید -۱۹ شدند که از این شمار دست کم یکهزار و 500 نفر در بیمارستان بستری و پس از بهبودی مرخص شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر