هشدار؛ مردم قم به دلیل افزایش آلودگی هوا درخانه بمانند


هشدار؛ مردم قم به دلیل افزایش آلودگی هوا درخانه بمانند

قم ـ ایرنا ـ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در روزهای گذشته با کاهش دمای هوا، میزان آلودگی هوا در حال افزایش است و شهروندان باید در خانه مانده و هرچه کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.

سید رضا موسوی مشکینی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان این مطلب افزود: با شروع روزهای سرد سال و پایداری هوا، پدیده اینورژن (Inversion) یا همان وارونگی دما در حال رخ دادن است که موجب تراکم و افزایش غلظت آلاینده ها در کلانشهرها می شود.

وی با بیان اینکه خودروها، واحدهای صنعتی و لوازم گرمایشی منازل از مهمترین منابع آلودگی هوا هستند، خاطرنشان کرد: در هنگام وارونگی دما و عدم امکان تهویه افقی، فقط باید تلاش کنیم تا زمانی که شرایط جوی تغییر می کند، از افزایش آلودگی جلوگیری کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم آلودگی ناشی از وارونگی دما را برای سلامت شهروندان بسیار خطرآفرین دانست و گفت: در این ایام که به دلیل شیوع ویروس کرونا استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز بسیار کاهش پیدا کرده است، بهترین راهکار ماندن در خانه و در نهایت استفاده از دوچرخه و پیاده‌روی است.

وی با بیان اینکه امروز هوای قم در شرایط آلوده برای گروه های حساس است، اظهار داشت: با وجود تعطیلی مدارس و بسیاری از اصناف و حضور یک سوم کارکنان دولت در ادارات شهر قم، متأسفانه به دلیل افزایش تردد شهروندان در بعدازظهر و شب شاهد افزایش آلودگی هوا هستیم.

موسوی در پایان تصریح کرد: در شرایط آلودگی هوا، شهروندان باید از مایعات زیاد و مواد غذایی مناسب استفاده کرده و به ویژه افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت های طولانی خارج ازمنزل خودداری کنند، ضمن اینکه استفاده از گلدان‌های متعدد در خانه نیز می‌تواند مفید و مؤثر باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه