170 فرد مشکوک به کرونا در بخش مراقبت‌های بیماران یزد بستری هستند


170 فرد مشکوک به کرونا در بخش مراقبت‌های بیماران یزد بستری هستند

یزد - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: با وجود کاهش اندک افراد مشکوک به کرونای بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان، هم اکنون 170 نفر در این بخش بستری هستند.

سید ابراهیم سلمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۷۴۸ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی با قدردانی از مردم استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار کرد : ساده ترین و بهترین راه قطع زنجیره انتقال کرونا، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و شرکت نکردن در تجمع است.

سلمانی خاطرنشان کرد: اگر مردم همچنان رعایت کنند شاهد کاهش بیماری کووید- ۱۹ در استان خواهیم بود.

هفته های گذشته یکهزار و ۲۰۰ نفر در استان یزد به ویروس کرونا مبتلا شدند که ۲۲۰ نفر به دلایل شرایط حاد در بخش مراقبت های ویژه بستری و تعدادی هم در اورژانس مراکز درمانی در نوبت انتظار بودند که اکنون با اعمال محدویت ها تعداد بیماران کاهش یافته است.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۲ هزار نفر در استان یزد به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید- ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ ( فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

محدودیت های جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...