طرح شهید سلیمانی به شناسایی سریع بیماران کرونایی کمک می‌کند


طرح شهید سلیمانی به شناسایی سریع بیماران کرونایی کمک می‌کند

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا در محلات به نام شهید حاج قاسم سلیمانی به تشخیص و شناسایی سریع بیماران کرونایی و کاهش موج بیماری کووید 19 کمک می کند.

به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در جریان بازدید معاون کل وزیر بهداشت از مرکز تشخیص کرونا درمانگاه شهید بلندیان قزوین گفت: باید از دانشگاه علوم پزشکی و سپاه و بسیج برای انعقاد و اجرای این طرح محله محور که در آن غربالگری و تست گیری از شهروندان در قالب محلات طرح ریزی شده است، قدردانی کنیم.

استاندار قزوین گفت: امروز با یک جنگ تمام عیار بیولوژیکی روبرو هستیم که حتی سخت تر از جنگ نظامی است و اگر بتوانیم در این وضعیت همه ظرفیت ها و امکانات خود را بسیج کنیم حتما در مقابله با کرونا موفق عمل خواهیم کرد.

وی با قدردانی از مردم و اصناف برای همراهی با محدودیت های کرونایی اعمال شده،گفت: بررسی ها نشان می دهد میزان رعایت عمومی این محدودیت ها در استان بین ۹۳ تا ۹۷ درصد بوده است.

استاندار قزوین گفت: مقابله و پیشگیری از کرونا ۲ بال دارد، یک بال آن دولت، وزارت بهداشت و کادر پرتلاش و ایثاگر درمان هستند و بال دیگر آن مردم هستند که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ارایه شده می توانند به مهار این ویروس منحوس کمک کنند.

جمالی پور با اشاره به تلاش های شبانه روزی کادر درمان برای خدمت به بیماران کرونایی، گفت: کادر درمان بیش از 9 ماهه است که درگیر این بیماری شده و با همه قوا و توان در خدمت بیماران است بنابراین باید همه مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه به توصیه ها به ویژه خروج غیرضرور از منزل و استفاده از ماسک به پزشکان و پرستاران کمک کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس