قزوین از امکانات دولتی بهداشت و درمان، کمتر برخوردار شده است


قزوین از امکانات دولتی بهداشت و درمان، کمتر برخوردار شده است

قزوین – ایرنا – دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: استان قزوین با توجه به جمعیت خود، کمتر از امکانات دولتی حوزه بهداشت و درمان برخوردار شده است و باید به مطالبات مردم در این زمینه پاسخ داده شود.

به گزارش ایرنا، فاطمه محمدبیگی روز پنجشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین، با تاکید بر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی پرستاری، افزود: سهیمه استان قزوین نسبت به کشور در برخورداری از نیروی انسانی در حوزه پرستاری و تخصصی بسیار کم است و علیرغم قول تامین ۴۶ نفر نیرو در این زمینه، با مکاتبات صورت گرفته فقط ۳۱ نفر نیروی متخصص وارد استان شده اند.

وی با بیان اینکه نسبت تخت استان به کشور پایین است، اضافه کرد: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی ما همچنان منتظر اقدام وزیر بهداشت و هماهنگی برای ادامه طرح است و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته با استاندار قزوین همچنان منتظر نتایج هستیم.

این نماینده گفت: تامین ۱۸۰ نیروی بیمارستان رحیمیان البرز که به ما قول داده شده بود، هنوز تامین نشده، درحالیکه تجهیز امکانات و نیروی این بیمارستان، آرزوی سه دهه مردم محروم و مظلوم شهرستان البرز است.

وی با بیان اینکه خرید خدمت از بیمارستان‌های خصوصی در استان قزوین ضروری است، گفت: قزوین جزو معدود استان‌هایی است که یک پنجم تخت‌های آن در بیمارستان‌های خصوصی قرار دارد و در کشور اینطور نیست و تخت‌ها عمدتا دولتی هستند.

محمدبیگی با بیان اینکه تعداد تخت‌های خصوصی در استان قزوین زیاد است، افزود: هم اکنون ۲۵ درصد ظرفیت آنها از بیماران کرونایی پر شده و با توجه به هزینه‌های بالای بخش خصوصی نیاز است که دولت از آنها خرید خدمت کند.

وی اضافه کرد: در سفر گذشته معاون کل وزیر بهداشت و درمان به استان ۲۰ دستگاه ونتیلاتور، مانیتور، اکسیژن ساز و... به استان اختصاص یافت ولی حداقل به چند دستگاه دیگر در این زمینه نیاز داریم.

این نماینده با تاکید بر مطالبه تضامین قانونی برای فعالیت تیم‌های جهادگر، افزود: همکاری خوبی در این زمینه میان دانشگاه علوم پزشکی و سپاه وجود دارد و سعی کرده اند جهادگران را بیمه کنند ولی به نظر می‌رسد طرح شهید سلیمانی برای اجرا نیاز به بودجه دارد که قرار بود وزارت بهداشت، بودجه ویژه‌ای را برای آن تخصیص دهد.

محمدبیگی گفت: اگر بخواهیم این طرح را ۶ ماه اجرا کنیم قطعا نیازمند اختصاص بودجه از وزارت بهداشت و دولت هستیم و می‌توانیم از ظرفیت‌های قانون مدیریت بحران در این زمینه استفاه کنیم.

محمدبیگی در ادامه طرح شهید سلیمانی را بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: اجرای این طرح در سالروز تشکیل بسیج باید به صورت ویژه دیده شود و ما به دنبال این هستیم که با مشارکت گروه‌های مردمی ریشه این بیماری را بخشکانیم و زنجیره انتقال را کاهش دهیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر