بیش از 6 هزار نمونه‌گیری ویروس کرونا در شیروان انجام شد


بیش از 6 هزار نمونه‌گیری ویروس کرونا در شیروان انجام شد

بجنورد- ایرنا- فرماندار شیروان گفت: 6 هزار و 27 مورد تست ویروس کرونا در این شهرستان 157 هزار نفری خراسان شمالی از ابتدای شیوع آن تاکنون انجام شده است.

به گزارش ایرنا، امین رضا مرآتی روز پنج شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا شهرستان با بیان اینکه تعداد فوتی های کرونایی آبان ماه نسبت به ماه های قبل افزایش داشته است، اظهار داشت: میزان ابتلا در روستا ها ۲۰ درصد بوده اما میزان فوتی ها در روستاها ۳۰ درصد است که مهم‌ترین علت آن در روستاها، مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی است.

وی با اشاره به اینکه میانگین کلی سن فوت شدگان در شهرستان ۶۶ سال بوده که تعداد فوتی های خانم و آقا برابر است گفت: پرسنل و کادر درمان به‌صورت شبانه روزی در حال خدمات دهی به بیماران کرونایی هستند و این می طلبد مردم عزیز هم نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

مرآتی افزود: کادر اجرایی مدارس به‌عنوان سیستم اداری محسوب می شود و به همین منظور باید با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت داشته باشد.

نماینده عالی دولت در شیروان با بیان اینکه برخورد با متخلفان بهداشتی با قاطعیت ادامه دارد گفت: اگر در دستگاه اجرایی مدیر یا کارکنان از ماسک استفاده نکنند بلافاصله آن اداره پلمپ خواهد شد و با خاطیان برخورد می شود.

مراتی گفت: تعامل خوب اعضای ستاد مقابله با کرونا برای اجرای طرح محدودیت ها بسیار خوب بوده که جای تقدیر و تشکر دارد.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی، دارای وضعیت نارنجی کرونایی است.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه وارد محدوده قرمز همه‌گیری کرونا شده است که این شرایط همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان