معادن استان سمنان برای پنج هزار نفر اشتغال ایجاد کرد


معادن استان سمنان برای پنج هزار نفر اشتغال ایجاد کرد

سمنان- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی نقشی مهم در اشتغازایی و جهش تولید دارد، گفت: فعالیت معادن موجب ایجاد پنج‌هزار فرصت شغلی در استان سمنان شد.

به گزارش ایرنا، علی تشنه دل روز پنجشنبه در نوزدهمین جلسه شورای معادن استان سمنان در سالن جلسات کوثر استانداری ابراز داشت: پنج هزار نفر در ۶۲۷ معدن استان مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: ۱۳۲ پروانه اکتشاف و ۶۷ گواهی کشف تا کنون در استان صادر شده است.

وی بیان کرد: فعالسازی و مولد سازی معادن غیرفعال و ایجاد وحدت رویه در فعالسازی اولویت اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان است و به معادنی که به هر دلیلی راکد یا غیرفعال هستند سه ماه فرصت داده می شود ، در غیر این صورت این معادن سلب صلاحیت شده و در مزایده واگذار می شود.

وی با اشاره به یکی از دستورهای کاری نوزدهمین جلسه شورای معادن استان سمنان گفت: در این نشست درخواست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان درخصوص جبران خسارت وارده به جاده های استان از محل فروش معادن مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد در کمیته ای ذیل شورا و با حضور دستگاه های زیربط این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: ۱۸ معدن استان در این نشست مورد بررسی قرار گرفت که با تصویب اعضای شورا با تعطیلی هشت معدن موافقت شد و با تعطیلی موقت ۱۰ معدن موافقت نشد و همچنین درخواست رفع سلب صلاحیت ، محاسبه حقوق دولتی بر اساس استخراج واقعی ، و ابقای پروانه اکتشاف ۱۴ معدن استان مورد بررسی قرار گرفت.

۴۰ درصد گچ، ۶۰ درصد نمک ، ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۱۵ درصد سولفات سدیم، ۱۵ درصد زغال سنگ و ۲۰ درصد کرومیت کشور در استان سمنان وجود دارد و سالانه نزدیک به ۱۶ میلیون تن مواد معدنی در استان استخراج می شود.
بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن استان سمنان استخراج می‌شود. این استان از لحاظ استخراج مواد معدنی رتبه ششم و در شاخص تعداد معادن رتبه پنجم کشور را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از انفجار در اصفهان/ پدافند هوایی به کار افتاد