حدود 72 درصد سهمیه کود کشت پاییزه در زنجان جذب شد


حدود 72 درصد سهمیه کود کشت پاییزه در زنجان جذب شد

زنجان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سهم سالانه کود شیمیایی این استان برای کشت پاییزه 57 هزار تن است که امسال توانستیم 41 هزار تن ( حدود 72درصد) را جذب کنیم.

جواد تاراسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سهم استان زنجان برای کشت بهاره بیش از ۱۰۰ هزار تن است، افزود: تلاش ما این است که برای کشت بهاره همه سهمیه در نظر گرفته شده برای استان جذب شود.

وی با بیان اینکه کود مورد نیاز استان در انبارها وجود دارد، اظهار داشت، متاسفانه امسال در جذب کود فسفاته با مشکلاتی مواجه شدیم و آن هم به این دلیل بود که افزایش ۴۰۰ درصدی در قیمت این محصول اتفاق افتاد ولی با این وجود نسبت به سایر استان های همجوار، میزان جذب کود فسفاته در استان زنجان بیشتر بود.

تاراسی با بیان اینکه در زمان حاضر تقاضایی در شهرستان های استان برای کود شیمیایی نداریم، افزود: امسال توزیع کود در سطح استان به نحو مناسبی مدیریت شد و میزان کشت پاییزه گندم و جو نیز بیش از سهمیه در نظر گرفته شده برای استان، محقق شد.

وی اظهار داشت: اگر بارش ها را به صورت متوازن و در زمان های مورد نیاز داشته باشیم به طور حتم تولید گندم مثل ۲ سال اخیر، بیش از نیاز استان خواهد بود.

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در سال زراعی امسال بیش از ۳۰۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به کشت گندم اختصاص یافته است.

سال زراعی گذشته نیز بیش از ۳۰۰ هزار از زمین های کشاورزی استان بر اساس طرح الگوی کشت زیرکشت محصول راهبردی گندم رفت و حدود ۴۲۰ هزار تن گندم در استان تولید شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری