قرارداد ساخت لوکوموتیوهای سرعت بالا در اراک قطعی شد


قرارداد ساخت لوکوموتیوهای سرعت بالا در اراک قطعی شد

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت: قرارداد ساخت لوکوموتیوهای با سرعت 160 تا 200 کیلومتر بر ساعت با مشارکت و سرمایه‌گذاری گروه صنعتی مپنا در این واحد واگن سازی قطعی شد و به‌زودی تولید این خودروی ریلی مهیا می‌شود.

«محمدرضا مختاری»روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با توجه به سابقه واگن‌پارس اراک در تولید لوکوموتیو و تولید ۱۰۰ دستگاه از نوع آلستوم، در حوزه طراحی و ساخت خودروی جدید ریلی لوکوموتیو با سرعت بالا مشکل خاصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: خط تولید این لوکوموتیو از اواخر امسال فعال می‌شود و این خودروی ریلی با نیروی کشش بالا و قدرت چهار هزار اسب بخار با عنوان map۳۰ و براساس آخرین استانداردهای جهانی با ۶ محور و جدیدترین سیستم‌های کنترل و کشش طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک اظهار داشت: تولید این نوع لوکوموتیو در کنار انواع واگن‌های باری و مسافری و مترو مسیر توسعه صنعت ریلی کشور را هموارتر کرده و نقش موثری در بالندگی اقتصادی و جهش تولید ایفا خواهد کرد.

مختاری بیان کرد: همچنین قرارداد ساخت ۱۰ رام واگن مترو نیز در شرکت واگن پارس اراک با مشارکت و سرمایه‌گذاری گروه صنعتی مپنا قطعی شده که عملیات ساخت آن نیز در اسرع وقت آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: تولید واگن‌های باری با ارزش افزوده پایین پاسخگوی هزینه‌های شرکت واگن پارس نیست و می‌بایست برای حفظ این واحد صنعتی مادرتخصصی ریلی، تولید واگن‌های مسافری، باری و لوکوموتیو به این واحد واگذار شود.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک افزود: با سرمایه‌گذاری‌های گروه صنعتی مپنا در واگن پارس انتظار است که این واحد ریلی در سال ۱۴۰۰ شرایط مطلوبی را تجربه کند.

شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است که در سال ۱۳۵۴ آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۶۴ با سرمایه‌گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.

کارگاه‌های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت ۳۳ هکتار جانمایی شده و به‌عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن‌های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی ایران است.

تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگن‌های باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!