103 عنوان کتاب در سقز به چاپ رسید


103 عنوان کتاب در سقز به چاپ رسید

سنندج - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز گفت: 103 عنوان کتاب به زبان های فارسی، کـُردی و عربی از اول سال تاکنون توسط انتشاراتی‌های پنجره، گوتار، خانی، بیریار و هه‌ژان این شهرستان به چاپ رسیده است.

هیوا حاج‌محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انتشاراتی پنجره با ۵۳ عنوان بیشترین کتاب را در سقز به چاپ رسانده است و انتشاراتی های دیگر همچون گوتار با ۲۰ عنوان کتاب، خانی ۲۲ کتاب و بیریار با هشت کتاب چاپ شده در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی اضافه کرد: کتاب‌های چاپ شده دارای عنوان های مختلفی است که در میان آنها کتاب شعر، ادبی، داستانی، هنری، سیاسی، تاریخی و کودکان نیز وجود دارد و هم اکنون در دسترس علاقمندان به کتاب قرار گرفته است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز گفت: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه های فرهنگی و هنری امسال در شهرستان تعطیل شد ولی تعدادی از برنامه‌های فرهنگی هم توسط هنرمندان سقز در فضای مجازی پخش و به مخاطبان ارایه شد.

هه‌ناسه‌ی پیخه‌فه داخراوه ئه‌به‌دییه‌کان از چنوور سعیدی، وریا له کویی؟! از نوسینده بهزاد زارع زاده، په‌پووله‌ی خه‌یال از علی کریمیان، مودیرنیتی سیاسی از چنوور فتحی، سیاست گذاری آموزش عالی پس از انقلاب از احسان مردوخ روحانی، عه‌قلی خه‌سار از هیوا قهرمانی و سی هه‌نگاو و سیداره‌یه‌ک از وریا غفوری بخشی از این کتاب های چاپ شده در سقز است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها