پایتخت کتاب ایران کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر شد


پایتخت کتاب ایران  کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر  شد

شیراز- ایرنا- مسوول دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی شهرداری شیراز اعلام کرد: برنامه‌های ترویج کتابخوانی شیراز محدود به یک هفته نیست و همچون نیمه اول 1399 تا پایان امسال در قالب طرح کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر در پایتخت کتاب ایران ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، حسن دهقان پنجشنبه در نشستی مجازی با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر ابراز داشت: "کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر" یکی از طرح‌های ابتکاری شیراز در ترویج کتابخوانی است. در قالب این طرح آثار ۲۶ نویسنده و شاعر شناخته‌شده شیراز در تبلیغات محیطی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و ۷۸ استند تبلیغاتی معرفی شده است.

سرپرست اداره فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: رمان «ملکان عذاب» نوشته ابوتراب خسروی، مجموعه داستان «روباه شنی» نوشته محمد کشاورز و مجموعه داستان «زخم شیر» نوشته صمد طاهری که با آنها جایزه جلال آل احمد را از آن خود کرده‌اند از جمله کتاب‌های کتابخانه ای به وسعت یک شهر است.

دهقان گفت: «اسب هایی که با من نامهربان بودند» جدیدترین مجموعه داستان امین فقیری نویسنده شناخته شده شیراز و ایران، رمان «کتیبه ژنرال» نوشته اکبر صحرایی که با آن نامزد دریافت جایزه قلم زرین شد و رمان «عروس آب» رمان موفق قاسم شکری نیز این روزها در سطح شهر شیراز دیده می شود.

پایتخت کتاب ایران "کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر" شد کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر

گزیده اشعار منصور اوجی با عنوان «یک عمر شاعری»، نقد اشعار کاووس حسن‌لی مدیر مرکز حافظ شناسی در کتاب «دکمه‌های گیج»، «بهار نارنج» شعرهای گویشیِ شیرازی زنده یاد یدالله طارمی، «تاوان تنهایی» مجموعه شعر دکتر غلامرضا کافی، «بهانه‌ها» سروده پروانه نجاتی، «پنجره‌های همیشه باز» اثر احد ده بزرگی، «سایه های ترک خورده» مجموعه شعر زنده یاد غلامحسن اولاد، «اگر مادر نمی ترسید» سروده زری قهارترس، «تو سیب و گندم، تو خود حوا» اثر دکتر محمد مرادی نیز آثار حوزه شعر طرح «کتابخانه ای به وسعت یک شهر» است که دهقان به آنها اشاره کرد.

وی ادامه داد: کتاب فاخر «فارسیان در برابر مغولان» نوشته پروفسور عبدالرسول خیراندیش که در جایزه کتاب سال ایران نیز تقدیر شده است در کنار کتاب های مهمی همچون «پاکان خاکی نهاد فارس» نوشته دکتر مهدی خیراندیش در حوزه معرفی عارفان فارس، «قصه های مردم فارس» نوشته ابوالقاسم فقیری و «آفرین ها و نفرین ها در شعر حافظ و سعدی» نوشته زنده یاد جمال زیانی در حوزه تاریخ و فرهنگ در تبلیغات محیطی شیراز به مدت یک ماه معرفی شده است.

مسئول دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی شهرداری شیراز گفت: مجموعه داستان موفق «برف سرخ و داستان های دیگر» نوشته طیبه گوهری که با رمان «گلوگاه» در جایزه مهرگان ادب تقدیر شده و دو کتاب حوزه کودک یعنی «شب به خیر فرمانده» اثر احمد اکبرپور و «مامان کله دودکشی» نوشته الهام مزارعی از دیگر کتاب های طرح «کتابخانه ای به وسعت شهر» هستند.

سرپرست اداره فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: علاوه بر این بیش از ۱۷ سازه تبلیغاتی بزرگ مقیاس نیز به معرفی عنوان «شیراز پایتخت کتاب ایران» و شعار «شیراز کتاب می خواند» اختصاص یافته است.

شیراز در سال ۱۳۹۹ باعنوان پایتخت کتاب ایران معرفی و این عنوان تا شهریور ۱۴۰۰ برای این شهر تمدید شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج