مراکز تست کرونا در کشور به پنج هزار مورد افزایش می‌یابد


مراکز تست کرونا در کشور به پنج هزار مورد افزایش می‌یابد

قزوین - ایرنا - معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون 1200 مرکز در کشور تست کرونا انجام می دهند که در حال برنامه ریزی برای افزایش آنها به پنج هزار مرکز هستیم.

به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی روز پنجشنبه در بازدید از مرکز تشخیص کرونا درمانگاه شهید بلندیان قزوین افزود: افزایش مراکز انجام تست کرونا می تواند به تشخیص زودهنگام بیماران و قرنطینه آنها کمک کرده و شیوع بیماری کووید ۱۹ را کاهش دهد.

وی اظهار داشت: برهمین اساس باید با تلاش و برنامه ریزی مسوولان استانی و دانشگاه علوم پزشکی در قزوین ۲۱ مرکز موجود تست کرونا به ۸۰ تا ۱۰۰ مرکز افزایش یابد.

این مسوول گفت: اگر بتوان بیماران را زودتر شناسایی کرد و با کمک و پشتیبانی نیروهای بهداشتی و جهادی فعال در اجرای طرح های محله محور بر قرنطینه آنها نظارت داشت، می توان به کاهش شیوع کرونا امیدوار بود.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۲ استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد در کاهش میزان بیماران بستری و مرگ و میرها خیلی خوب عمل کرده اند،افزود: این استان ها با افزایش تعداد تست های خود و تشخیص زودهنگام بیماران از طریق اختصاص بخشی از منابع خود و خرید کیت های تشخیص علاوه بر کیت های سهمیه به این موفقیت دست یافته اند و سایر استان ها نیز باید از این الگو پیروی کنند.

حریرچی با بیان اینکه محدودیت های کرونایی با هدف حفظ سلامت مردم و کمک به قطع زنجیره انتقال این ویروس اعمال شده اند،افزود: رعایت و همراهی مردم بدون شک می تواند در هفته های آتی آمار مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی را کاهش دهد.

حریرچی همچنین از مرکز تازه راه اندازی شده تشخیص کرونا درمانگاه پاکروان سپاه صاحب الامر (عج) قزوین و همچنین از مرکز جهادی پایگاه مسجد زینبیه قزوین که با حضور بسیجیان به اجرای طرح های مقابله با کرونا و رزمایش مواسات کمک می کنند، بازدید کرد.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز همچنین در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین شرکت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند