توزیع 10 هزار بسته معیشی در خراسان شمالی آغاز شد


توزیع 10 هزار بسته معیشی در خراسان شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: توزیع 10 هزار بسته معیشی ویژه نیازمندان مبتلا به بیماری کووید19 در این استان همزمان با گرامیداشت هفته بسیج آغاز شده است.

سرهنگ اسماعیل فرجی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بر نهضت کمک مومنانه تاکید کرد و اظهار داشت: ارزش ریالی هر بسته کمک معیشتی حدود چهار میلیون ریال است که در این بسته ها برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه فرنگی و حبوبات قرار دارد.

وی افزود: در قرارگاه شهید سلیمانی افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند پس از شناسایی اطلاعات آنها در اختیار این نهاد قرار می گیرد که افراد نیازمند کمک های حمایتی دریافت می کنند.

وی اظهار داشت: تست افرادی که مثبت اعلام شود و اگر این خانوار ها نیازمند باشند و قرنطینه را نیز رعایت کنند از کمک های معیشتی بهره مند خواهند شد.

وی از مبتلایان به ویروس کرونا خواست تا تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در خانه بمانند.

وی گفت: در صورتی که نیاز به کمک های معیشتی داشته باشند آنان را مورد حمایت قرار خواهیم داد تا دوران نقاهت خود را بگذرانند.

فرجی اظهار داشت: خانواده های این افراد نیز شناسایی می شوند و برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا آموزش می بینند.

جانشین فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: تاکنون در نهضت کمک مومنانه ۱۱۳ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در سطح استان توزیع شده است که با احتساب کمک هایی که در هفته بسیج خواهد شد به بیش از ۱۲۳ هزار بسته خواهد رسید.

فرجی افزود: افرادی نیز که از ناحیه بیماری در کسب و کار خود متضرر شده اند شناسایی خواهند شد و به شرط رعایت قرنطینه و پروتکل های بهداشتی حمایت می شوند.

وی اظهار داشت: در طرح نهضت کمک های مومنانه دستگاه های حمایتی و خیران مشارکت خوبی دارند.

۱۲۰ هزار خانوار نیازمند در سطح استان شناسایی شده بود که برخی از اقشار جامعه از ناحیه ویروس کرونا در تعطیلی و قرنطینه اجباری آسیب اقتصادی جدی دیده‌اند.

خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری ۳۵۰ هزار نفر بسیجی دارد که اعضای بسیج در قالب ۲۲ سازمان قشری سازماندهی شده اند.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه درگیر وضعیت قرمز کرونایی بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس