80 درصد تولیدات پتروشیمی لردگان صادر می‌شود


80 درصد تولیدات پتروشیمی لردگان صادر می‌شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پتروشمی لردگان در اوج جنگ اقتصادی نه تنها به مرحله بهره‌برداری رسید بلکه 80 درصد تولیدات آن صادر می‌شود و ارزآوری خوبی برای کشور به دنبال خواهد داشت.

اقبال عباسی روز پنجشنبه در آیین افتتاح پتروشیمی لردگان در جمع خبرنگاران افزود: مجتمع پتروشیمی لردگان نشان داد که با وجود تحریم‌های سخت و تنگناهایی نظیر شیوع ویروس کرونا، با تکیه بر توان داخلی و اعتماد به نیروهای بومی می‌توان کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام داد.

وی ادامه داد: مشکلاتی نظیر محدودیت در تبادلات بانکی، گمرگی، شیوع کرونا و محرومیت از حضور متخصصان خارجی سبب نشد تا ما به راه خود ادامه ندهیم و امروز نتیجه این تلاش‌ها بهره‌برداری از ششمین مجتمع پتروشیمی کشور است.

عباسی تصریح کرد: اگر چه عملیات اجرایی طرح پتروشیمی لردگان از سال ۸۷ آغاز شد اما عمده اقدامات اساسی این طرح طی سه سال اخیر انجام شده است و بیش از ۸۰ درصد نیروهای بومی منطقه در این طرح مشغول به کار شده‌اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، میزان سرمایه‌گذاری این طرح را ۷۵۴ میلیون یورو ارزی و یک هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مجتمع ظرفیت سالانه تولید ۶۷۰ هزار تن آمونیاک و یک میلیون و ۷۰ هزار تن اوره را دارد که بر اساس مصوبات مقرر شده تا بخشی از فروش اوره به جهاد کشاورزی اختصاص یابد و مازاد آن صادر شود.

به گفته عباسی، اشتغالزایی مستقیم برای نیروی کار بومی، ایجاد صنایع پایین دستی، رونق حمل و نقل، تقویت شرکت‌های باربری، توسعه صادرات و ایجاد اشتغال غیرمستقیم از دیگر دستاوردهای پتروشیمی لردگان در این استان به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: در طول اجرای طرح پتروشیمی لردگان در حدود یک هزار نفر از نیروهای بومی منطقه مشغول به کار شدند و پس از تکمیل و بهره‌برداری نیز سهم قابل توجهی از اشتغال مجتمع برای نیروهای استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، شرکت پتروشیمی اوره، آمونیاک لردگان که دوران بهره‌برداری آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته، امروز پنجشنبه ششم آذر ماه توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد و بر اساس پیش‌بینی‌ها، سالانه ۲۴۰ میلیون دلار درآمد برای کشور به همراه خواهد داشت.

این مجتمع که با ظرفیت یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن احداث شده، سالانه یک میلیون و ۷۵ هزار تن اوره و ۸۰ هزار تن آمونیاک تولید می‌کند و با سرمایه‌گذاری ارزی ۷۵۴ میلیون یورو و ۱۱۲۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

در زمان ساخت این پروژه به طور متوسط ۲ هزار و ۸۰۰ نفر مستقیم و ۴۵۰ نفر غیر مستقیم در این پروژه مشغول به کار بودند و در زمان بهره‌برداری ۷۰۰ نفر مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم، در شرکت کود اوره شیمیایی لردگان مشغول به کار هستند.

مجتمع پتروشیمی لردگان واقع در استان چهارمحال و بختیاری منطقه فلارد در فاصله ۵۵ کیلومتری شهرستان لردگان واقع شده و به دلیل دسترسی مناسب به منابع آب و گازی و نزدیکی به سه خط لوله گاز کشور از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!