30 درصد تاکسی‌های بوشهر در ساعت‌های ممنوعیت تردد شبانه فعال هستند


30 درصد تاکسی‌های بوشهر در ساعت‌های ممنوعیت تردد شبانه فعال هستند

بوشهر-ایرنا- مدیر تاکسیرانی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر گفت: 30 درصد از تاکسی‌ها در ساعات ممنوعیت تردد شبانه به شهروندان بوشهری خدمت رسانی می‌کنند.

رضا فرشیان روز پنج شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: با آغاز محدودیت‌های کرونایی از ابتدای آذر و محدودیت تردد خودرو شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد، ۳۰ درصد از تاکسی‌ و تاکسی‌ها ترمینال و ۵۰ درصد از تاکسی‌های بی‌سیم در میادین آماده خدمت به شهروندانی هستند که نیاز ضروری به سفر درون شهری دارند و این رویه در هفته پیش رو نیز با همین حجم ادامه می‌یابد.

وی افزود: بررسی‌های صورت گرفته از سوی سازمان حمل و نقل شهرداری بوشهر نشان دهنده این است که حجم ترددها شبانه بیش از ۹۵ درصد کاهش یافته است.

مدیر تاکسیرانی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر اضافه کرد: همچنین با توجه به تعطیلی اصناف و دورکاری برخی از کارمندان، حجم ترافیک شهری با احتساب ممنوعیت شبانه تردد نیز تا ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد و در این میان بار ترافیکی خیابان‌های پر تردد بوشهر از جمله امام، عاشوری و مطهری به شکل محسوسی سبک‌تر شد.

فرشیان گفت: در زمان حاضر۱۲۰ دستگاه تاکسی در سطح شهر بوشهر فعال است که هر یک به طور متوسط در روز ۴۰ تا ۵۰ سفر درون شهری را انجام می‌دهند و آمارها نشان دهنده کاهش حجم مسافر در یک هفته گذشته است.

وی بیان کرد: قانون فاصله گذاری اجتماعی و استفاده اجباری از ماسک در تاکسی‌ها کماکان به قوت خود باقی است و هر تاکسی تنها می‌تواند ۲ مسافر در صندلی عقب و یک مسافر در صندلی جلو سوار کند و راننده و همه مسافران باید از ماسک استفاده کنند.

مدیر تاکسیرانی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر اعلام کرد: ۳ تیم گشت نظارت و بازرسی حمل و نقل موتوری و خودرویی از ساعت ۷ صبح تا ۸ شب رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاکسی‌های بوشهر را کنترل می‌کنند.

فرشیان یادآوری کرد: در چندین مرحله از سوی سازمان حمل و نقل شهرداری ضدعفونی تاکسی‌های شهری و توزیع ماسک، دستکش و شیلد در میان رانندگان صورت گرفته است.

از روز اول آذر ماه بر اساس محدودیت‌های ۲ هفته ای برای پیشگیری از ویروس کرونا ، رانندگان خودروهای شخصی در صورت تردد بدون مجوز در ساعت‌های ۲۱ تا ۴ بامداد در هر ۲۴ ساعت ۲۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند و شهروندان در صورت نیاز ضروری به مسافرت درون شهری می‌توانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس