ارز صادرکنندگان شهرک‌های صنعتی تهران تامین می شود


ارز صادرکنندگان شهرک‌های صنعتی تهران تامین می شود

تهران-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به مشکلات در تخصیص ارز به واحدهای تولیدی و صنعتی استان گفت: با تدبیر وزارت صمت در زمینه تهاتر و پذیرش ارز متقاضی شرایط برای تسهیل فعالیت این واحدها و تامین ارز مورد نیاز فراهم می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از استانداری تهران، «حشمت‌الله عسگری» در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به لزوم فعال شدن واحدهای تولیدی اظهارداشت: شهرک صنعتی پرند ظرفیت خوبی برای تولید دارد و با توجه به خوابگاهی بودن این شهر فراهم ساختن شرایط تامین معیشت مردم این منطقه با استفاده از ظرفیت این شهرک صنعتی می تواند به کاهش تردد کمک کند.

وی گفت: توسعه فعالیت شهرک صنعتی نصیرآباد و کاظم آباد نیز پیگیری می‌شود، هر چند قانون ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر محدودیت زیادی برای واحدهای صنعتی در استان تهران از جمله پرند ایجاد کرده اما با پیگیری‌های موثر در سطح استان تهران اصلاح این قانون مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

«عسگری» با اشاره به لزوم فعال شدن کمیته توسعه صادرات در شهرستان‌ها افزود: با توجه به حضور صادرکنندگان در شهرک صنعتی رباط کریم مشکلات ارزی با کمک صادرکنندگان قابل حل است و با توجه به اینکه ارز متقاضی برای واردات مواد اولیه مجتمع‌های سرمایه‌ای قابل استفاده است، ظرفیت خوبی فراهم شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران بیان کرد: ستاد تسهیل شهرستان‌ها باید مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را مورد بررسی و پیگیری قرار داده و آنچه نتوانستند حل کنند از طریق ستاد تسهیل استان پیگیری تا زمینه فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی تسهیل و تسریع شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...