امدادگران شمیرانات چهارشنبه را با 15 ساعت عملیات گذراندند


امدادگران شمیرانات چهارشنبه را با 15 ساعت عملیات گذراندند

تهران- ایرنا- سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات اعلام کرد: نجاتگران شهرستان روز گذشته (چهارشنبه) طی دو عملیات که حدود 15 سال به طول انجامید، به 5 کوهنورد در ارتفاعات شمال پایتخت امدادرسانی کردند.

جمال شریفی صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: در حادثه اول، در پی اعلام مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان تهران در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه مبنی بر مفقود شدن ٢ کوهنورد در ارتفاعات چال مگس دارآباد، یک تیم عملیاتی از پایگاه امدادونجات کوهستانی دربند به محله حادثه اعزام شد.

وی افزود: نجاتگران پس از حضور در منطقه با ارائه راهنمایی‌های لازم گمشدگان را به مسیر اصلی بازگشت هدایت کردند و در ساعت ١٢ و ۳۰ دقیقه عملیات با موفقیت به پایان رسید.

سرپرست جمعیت هلال احمر شمیرانات گفت: در پی اعلام مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر شمیرانات مبنی بر سرمازدگی و ترومای مچ پای کوهنورد ۶٠ ساله در ارتفاعات آهار فشم دو تیم عملیاتی از پایگاه های امداد و نجات دربند و قوچک به محل اعلام حادثه اعزام شدند.

شریفی خاطرنشان کرد: امدادگران با حضور در محل حادثه به علت ترک محل اعلام شده توسط مصدوم و نامساعد بودن شرایط جوی، مه‌آلود بودن، برف زیاد و مجهز نبودن به سامانه ردیاب جی پی اس، پس از ١٢ ساعت پیاپی جستجو در برف و کولاک، سرانجام موفق به پیدا کردن مصدوم مذکور و ۲ کوهنورد دیگر شدند.

به گفته وی، پس از انجام اقدامات اولیه بیمارستانی، کوهنوردان به پایین کوه منتقل شدند و در ساعت ۲ و ۱۵ دقیقه بامداد عملیات به پایان رسید.

شریفی با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

به گزارش ایرنا، شمیرانات دارای ۵ پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.
شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده؛ این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک