اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا: فروش اجباری کالا با روغن تخلف است


اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا: فروش اجباری کالا با روغن تخلف است

آستارا - ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا گفت: فروش اجباری هر گونه کالا در کنار روغن خوراکی، تخلف اقتصادی آشکار است و با عوامل و عرضه‌کنندگان آن طبق مقررات برخورد می‌کنیم.

محسن آهنی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برابر گزارش های مردمی در برخی فروشگاه ها و مغازه ها، به همراه روغن مایع یا جامد خوراکی، بعضی کالاهای مانده در قفسه ها به اجبار به مردم فروخته می شود و متقاضی روغن را به خرید کالای دیگر مجبور می کنند.

وی افزود: یکی از شرکت های تولید یا توزیع خوار و بار، به همراه روغن خوراکی به فروشگاه ها و مغازه ها یک بسته چای نیز به اجبار می فروشد و صاحب فروشگاه یا مغازه نیز همان تخلف را تکرار و مشتری را به خرید چای به همراه روغن وادار می کند.

وی ادامه داد: به دلیل تشدید نظارت ها بر روند توزیع و قیمت روغن مایع و جامد، فروشندگان این کالا برای اینکه هزینه حمل و نقل و سود لازم از فروش روغن را حاصل کنند، کالاهایی نظیر بسته های کوچک چای را در کنار روغن به مشتری تحمیل می کنند و البته این توجیه پذیرفتنی نیست.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا گفت: روغن خوراکی به مقدار کافی در سطح بازار آستارا توزیع شده و تقاضا برای خرید اضافی، نوعی هیجان و التهاب کاذب است و به زودی فروکش خواهد کرد و مردم گرانفروشی، فروش اجباری، درج نشدن قیمت، صادر نشدن فاکتور و کم فروشی را با تلفن ۱۲۴ گزارش کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و بیش از ۶ هزار واحد تجاری در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس