آمار جان‌باختگان کرونا در استان مرکزی تثبیت شد


آمار جان‌باختگان کرونا در استان مرکزی تثبیت شد

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی اراک گفت: با اجرای محدودیت‌های اعمال شده از ابتدای آذرماه جاری، آمار جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا هفته اخیر در استان مرکزی ثابت مانده و روند صعودی ندارد.

دکتر«محمد جمالیان» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر اجرای محدودیت‌ها و رعایت موازین بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تداوم یابد در ۲ هفته پیش رو، برآورد می‌شود که کاهش میزان ابتلا و مرگ و میرها در استان مرکزی رقم بخورد.

وی اظهار داشت: تنها سلاح در برابر همه‌گیری کرونا توجه به رعایت موازین بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها است و انتظار است مردم در وضعیت بحرانی کنونی با همکاری حداکثری خود مدافعان سلامت را در دستیابی به مهار بیماری بیشتر یاری دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک خاطرنشان کرد: براساس شاخص‌های وزارت بهداشت که دوشنبه هر هفته اعلام می‌شود ۶ شهرستان استان مرکزی شامل اراک، ساوه، دلیجان، شازند، خمین و کمیجان همچنان در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان محلات، خنداب، تفرش، زرندیه، آشتیان و فراهان در وضعیت نارنجی بیماری کرونا قرار دارند و سایه تهدید و خطر این ویروس بر سر مردم استان مرکزی سنگین است.

دکتر جمالیان اظهار داشت: نیاز است که مردم با مدیریت امور خانواده برای تامین مواد غذایی و مایحتاج روزانه به گونه‌ای عمل کنند که تردد در محیط‌های شلوغ و فروشگاه‌ها در ۲ هفته پیش رو به حداقل ممکن رسیده و مجدودیت‌های اعمال شده برای مشاغل و تا زحمات کادر درمان بی نتیجه نماند.

بر اساس اعلام «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شمار مبتلایان جدید کرونا در کشور در ۲۴ ساعت منتهی به پنجم آذرماه جاری ۱۳ هزار و ۸۴۳ مورد بوده که با احتساب موارد جدید شناسایی شده تاکنون ۸۹۴ هزار و ۳۸۵ نفر در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

در این مدت، ۴۶۹ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که مجموع فوت شدگان در کشور از ابتدا تاکنون به ۴۶ هزار و ۲۰۷ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل