گرانی ساختگی و بازار گرمی زیاده خواهان مورد پذیرش مردم نیست


گرانی ساختگی و بازار گرمی زیاده خواهان مورد پذیرش مردم نیست

سنندج - ایرنا - مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: گرانی ساختگی کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی و بازارگرمی زیاده خواهان برای مردم قابل قبول نیست و متولیان امر باید راهکاری مناسب برای مقابله با آن اتخاذ کنند.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم در شرایط کنونی، تحت فشار اقتصادی و بیکاری قرار دارند که نباید اجازه داده برخی با سواستفاده از وضعیت موجود، بر این فشار بیفزایند.

وی افزود: با وضعیتی که اخیرا در بحث قیمت گوشت مرغ گرم در کشور پیش آمده، گرانی کاذب و ساختگی و بازار گرمی سودجویان برای مردم مشکل ایجاد کرده که باید برای مقابله با آن تصمیمات لازم در کوتاهترین زمان اتخاذ و اجرایی شود.

حجت‌الاسلام حکیمی فر ضمن تاکید بر نظارت مسوولین و برخورد صریح با متخلفان اضافه کرد: قیمت برخی کالاها این روزها لحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند که همین موجب نگرانی خرده فروشان کالا شده و در نتیجه یا کالا بدست مشتری نمی‌رسد یا خودسرانه افزایش قیمت می‌دهند.

رییس مجمع عالی بسیج شهرستان بیجار یادآور شد: بطور مثال یک کالا اگر قیمت مصوب ۳۵ هزار ریالی دارد در غفلت متولیان و عدم نظارت و برخورد مناسب، ۴۵ هزار ریال عرضه می‌شود و مشتری نیز حق اعتراض ندارد.

او تاکید کرد: قطعا دست‌های شومی در افزایش قیمت نهاده‌های دامی و کمبود مواد اولیه مورد نیاز مرغداری‌ها در کار است که با نیات سو، قصد دارند کالاهای ضروری و پروتئینی در سفره مردم کم با قطع شود.

حجت الاسلام حکیمی فر گفت: عدم نظارت بر بازار و مدیریت صحیح بر مشکلات مردم افزوده که امیدواریم با اقدام سریع و مدبرانه، بساط سودجویان و مفسدان اقتصادی جمع شود.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403