پایان احداث و مرمت 77 واحد سیل‌زده مددجویان در ملایر


پایان احداث و مرمت 77 واحد سیل‌زده مددجویان در ملایر

همدان- ایرنا- همزمان با هفته بسیج، با افتتاح 2 باب منزل مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر، طرح احداث و مرمت 77 واحد مسکونی سیل‌زده مددجویان این شهرستان به همت خیران و گروه‌های جهادی بسیج به پایان رسید.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر روز پنجشنبه در آیین تحویل واحدهای مسکونی مددجویان کمیته امداد در روستاهای میشن و بهاره ملایر اظهار داشت: در سیل فروردین ماه سال گذشته واحدهای زیادی از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی خسارت دید که در این راستا گروه‌های جهادی این شهرستان وارد عمل شدند.

سرهنگ سیدجواد حسینی بیان کرد: سهمیه این شهرستان در بازسازی منزل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی ۳۷ واحد احداثی و ۴۰ واحد تعمیر و مرمت است که توسط گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی و با کمک خیران، کمیته امداد و بهزیستی انجام شد.

وی افزود: در این راستا گروه‌های جهادی در قالب ۵۰ گروه برای ساخت، تعمیر و مرمت منازل مسکونی مددجویان بسیج شدند و تاکنون اقدامات خوبی در راستای طرح‌های محرومیت‌زدایی انجام شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر ادامه داد: علاوه بر تحویل ۲ باب منزل مسکونی مددجویان، در این روز همچنین دیوارکشی و سرویس آبخوری مدرسه روستای دهنو علی‌آباد دمق نیز با اعتباری حدود ۲۲۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

سرهنگ حسینی همچنین حضور میدانی بسیجیان ملایری در قالب گروه‌های جهادی در استان‌های سیل‌زده و زلزله‌زده و ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به استان‌های سیل‌زده را از جمله اقدامات گروه‌های جهادی عنوان کرد.

وی افزود: در عرصه کشاورزی نیز ۵۲ نفر از مهندسان کشاورزی بسیجی در قالب گروه‌های جهادی، ۱۵۶ روستا را با اجرای ۲۵۰ هکتار کشت آبی و ۴۰۰ هکتار کشت دیم پوشش دادند.

پایان احداث و مرمت 77 واحد سیل‌زده مددجویان در ملایر

بازسازی و مرمت ۱۳۵ واحد مسکونی مددجویان

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر نیز گفت: در سیل سال گذشته ۹۰ واحد مسکونی مددجویان زیرپوشش این نهاد آسیب دید که در مجموع ۱۳۵ واحد مسکونی احداث و مرمت شد.

تیمور کرمی‌مقدم بیان کرد: یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان برای احداث، مرمت و تعمیر این تعداد واحد مسکونی هزینه شد.

وی افزود: از ۱۳۵ واحد احداثی و تعمیری، با کمک یَدی و مالی گروه‌های جهادی سپاه و بسیج ۳۷ واحد مسکونی مددجویی احداث و ۴۰ واحد مسکونی تعمیر و مرمت شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر ادامه داد: ملایر جزء نخستین شهرستان‌هایی است که واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل سال گذشته را با کمک خیران و گروه‌های جهادی تحویل مددجویان داده است.

کرمی‌مقدم بیان کرد: به مناسبت ولادت با سعادت امام حسن عسگری(ع) و همزمان با هفته بسیج، آخرین مرحله بازسازی و مرمت واحدهای مسکونی مددجویان این شهرستان با کمک گروه‌های جهادی به اتمام رسید که زحمات و تلاش‌های فرمانده سپاه ناحیه ملایر و گروه‌های جهادی بسیج قابل تقدیر و ستودنی است.

همزمان با هفته بسیج بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در شهرستان ملایر در حال برگزاری است که با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های جدید، حدود ۷۰ درصد این برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...