فرماندار: رعایت محدودیت‌های کرونا در دلفان رضایتبخش است


فرماندار: رعایت محدودیت‌های کرونا در دلفان رضایتبخش است

خرم‌آباد - ایرنا - فرماندار دلفان گفت: مردم این شهرستان از روز شنبه اول آذرماه تاکنون با اجرای محدودیت‌های منع تردد به خوبی از قانون تبعیت کرده و همکاری خوبی با مسوولان داشته‌اند.

"حشمت بهمنی" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نحوه استفاده شهروندان از ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مطلوب است و از مردم درخواست می شود این اصول را به همراه رعایت فاصله فیزیکی جدی بگیرند چراکه آمار مبتلایان به کرونا همچنان نگران کننده است.

وی با تاکید بر تداوم همکاری کسبه و تعطیلی اصناف دلفان اظهار داشت: عموم شهروندان، وضعیت کنونی جامعه و خطر گسترش شیوع کرونا را به خوبی درک کرده اند که انتظار می رود با تداوم این روند از حضور در مکان های عمومی همچون آرامستان ها نیز خودداری کنند.

فرماندار دلفان با اشاره اینکه حضور در آرامستان‌ یکی از دلایل انتشار ویروس کرونا است تصریح کرد: تجمع در این محل‌ها حتی برای خانواده متوفی ممنوع است بنابراین ورودی تمامی آرامستان‌های این شهرستان بر اساس مصوبات ستاد مدیریت کرونا و به منظور پیشگیری از تجمعات، بسته شد.

بهمنی گفت: باتوجه به اینکه دلفان اکنون در شرایط نارنجی شیوع کرونا قرار دارد ورود خودرو با پلاک غیربومی به این شهرستان از سه نقطه ممنوع شده است که در صورت تخطی از این قانون و بی‌توجهی به هشدار پلیس، توقیف و جریمه خواهند شد.

وی اضافه کرد: در موارد خاص که افرادی همچون کارمندان شهرستانی، نظامی و یا بیماران سخت علاج نیازمند تردد هستند هماهنگی لازم برای ورود و خروج آن ها انجام می شود.

وی با تاکید بر جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خودروهای حاضر در آرامستان‌ها افزود: همچنین ۱۵ واحد صنفی دلفان به دلیل نقض محدودیت‌های اعلام شده و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا شناسایی و پلمب شدند.

دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال لرستان قرار دارد.

تاسوم آذرماه ابتلای قطعی ۵۴ هزار و ۳۳۰ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یکهزار و ۱۰۴ نفر نیز جان باخته اند.

در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در بروجرد، خرم آباد و سلسله قرمز، چگنی زرد و مابقی شهرستان های ۱۱ گانه لرستان نارنجی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟