پرورش همه جانبه دانش‌آموزان رویکرد آموزش و پرورش کرمان است


پرورش همه جانبه دانش‌آموزان رویکرد آموزش و پرورش کرمان است

کرمان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: پرورش تمام ساحتی و تربیت همه جانبه دانش آموزان، رویکرد آموزش و پرورش این استان در حوزه پرورشی و فرهنگی است.

به گزارش ایرنا، احمد اسکندری نسب روز پنجشنبه در نشست تخصصی معاون و روسای داخلی حوزه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کرمان با مدیران، روسا و معاونان پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق این استان به صورت مجازی با بیان اینکه کار در آموزش و پرورش پیچیدگی خاص خود را دارد اما پیچیدگی کار پرورشی و فرهنگی بیشتر است، افزود: در سند تحول بنیادین که مرجع تمام فعالیت های آموزش و پرورش است، معلم به عنوان "مربی" قلمداد شده که ماموریت تربیت دانش آموزان که جامعه هدف هستند را بر عهده دارد.
وی اظهار داشت: تجربه نشان می دهد در بحث آموزش و پرورش بیش از هر چیز نقص در مسائل تربیتی دیده می شود که در راستای رفع این کمبود در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ۶ ساحت آموزشی و تربیتی و فراتر از مجموعه ای رفتار، تعریف شده که در همه رویکردها و انتخاب ها حتی در استخدام نیرو نیز باید این ساحت ها در نظر گرفته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تربیت به معنی شکل گیری هویت و شخصیت هر انسانی است و ما در فرهنگ عامه به یک انسان کامل از هر نظر، صفت باتربیت یا باادب می دهیم و امروز یکی از مهمترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب نگرانی از مسائل تربیتی و اخلاقی دانش آموزان است که باید طی ماموریتی با شتاب و با جدیت بیشتر در همه شهرستان ها و مناطق هیات های اندیشه ورزی برای پیگیری مسائل تربیتی، فرهنگی و اخلاقی دانش آموزان داشته باشیم.
اسکندری نسب تصریح کرد: حلقه مفقوده در آموزش و پرورش ضعف مسائل تربیتی است و تجهیز کتابخانه، احداث نمازخانه، بهسازی اردوگاه ها، توسعه کانون های فرهنگی و تربیتی، راه اندازی میز پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توجه به تشکل های دانش آموزی و بسیج دانش آموزی ما را در انجام ماموریت اصلی خود که همان تربیت و پرورش نسلی آراسته به فضایل اخلاقی است، کمک می کند.
وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج ظرفیت بسیار خوبی برای برون رفت از تنگناها و بن بست های ما در آمورزش و پرورش دارد و در واقع چتر حمایتی همه نهادهای فرهنگی و همه فعالیت هایی است که منجر به یک هدف می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: تمام تلاشمان باید تربیت دانش آموزان باشد و نباید رویکرد و نگرش خانواده ها فقط موفقیت در کنکور باشد بلکه آموختن مهارت های زندگی، تاب آوری دانش آموزان و غربالگری آن ها از نظر رویارویی با آسیب های اجتماعی بسیار باید مورد توجه و دقت قرار گیرد.
اسکندری نسب گفت: شرایط خاص بیماری کرونا نباید موجب توقف فعالیت های تربیتی و آموزشی شود لذا باید مرد بحران باشیم و اگر در این شرایط بحرانی بتوانیم کارمان را درست انجام دهیم به این معنی است که موفق بوده ایم، همان طور که امروز هر شهید پرچم دار نظام است بعد از کرونا هم باید پرچم افتخار تعلیم و تربیت به دست معلمان و متولیان آموزش و پرورش باشد زیرا ارزش کاری ما در روزهای سخت سنجیده می شود.
وی اظهار داشت: از توسعه بخشی، تقویت اثربخشی و میدان دادن به دانش آموزان نباید غافل شویم و از ظرفیت های دانش آموزان در حوزه های مختلف باید بهره مند شویم و دقت کنیم هیچ فعالیتی فدای کار دیگری نشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات جدید درباره حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس