بارش باران در قزوین تا جمعه ادامه دارد


بارش باران در قزوین تا جمعه ادامه دارد

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان قزوین گفت: سامانه بارشی که از اوایل صبح امروز وارد منطقه شده تا ظهر فردا /جمعه/ بارش قابل ملاحظه باران را به همراه خواهد داشت.

مریم بهروزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، بارش‌ها طی امروز و فرا در مناطق کوهستانی، سردسیر و ارتفاعات به صورت باران و برف و در برخی ساعات نیز تنها برف خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی، وزش بادهای به نسبت شدید شمالی به خصوص در شهرهایی که در مسیر کانال بادی قرار دارند را برای روز جمعه پیش‌بینی کرد و افزود: این سامانه بارشی عصر جمعه منطقه را ترک خواهد کرد.

وی ادامه داد: از بعدازظهر شنبه سامانه بارشی جدیدی نیز وارد استان شده و تا ظهر دوشنبه در سطح منطقه باقی خواهد ماند که پیامد آن در برخی نقاط به ویژه مناطق مرتفع، کوهستانی و سردسیر همراه با بارش برف و باران است.

به گفته وی، به لحاظ دمایی نیز طی این مدت و تا روز دوشنبه هفته آینده همچنان شاهد استقرار هوای سرد در سطح استان خواهیم بود.

بهروزی یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته آوج با منفی ۲ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و دماهی هوای قزوین طی این مدت ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، ۴ ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی، ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی