مشهد در آبان ماه بیشترین آلودگی هوا را داشت


مشهد در آبان ماه بیشترین آلودگی هوا را داشت

مشهد- ایرنا- مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: در آبان ماه امسال بیشترین آلودگی هوا در این کلانشهر ثبت شد و شهروندان در این ماه بیشترین روزهای دارای هوای ناسالم و با وضعیت هشدار را تجربه کردند.

رضا اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهروندان مشهدی در ۲۵۲ روز امسال تاکنون ۲۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز هوای ناسالم برای همه گروهها را تنفس کردند.
وی ادامه داد: ۱۴ روز از روزهای با وضعیت هشدار از نظر آلودگی هوا مربوط به آبان ماه است.

مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: همچنین تعداد روزهای دارای هوای قابل قبول از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۸ روز و هوای با کیفیت پاک نیز ۳۶ روز بوده ‌است.
وی افزود: این درحالی است که شاخص کیفیت هوا در مدت مشابه پارسال، ۲۸ روز هوای پاک، ۲۰۰ روز هوای قابل قبول، ۲۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز نیز هوای ناسالم برای همه گروه‌ها را به ثبت رساند.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد پارسال ۴۰ روز هوای پاک، ۲۶۶ روز هوای سالم، ۵۷ روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و ۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروهها را سپری کرد.

روزانه افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر ۳۵۰ کیلومتر مربعی مشهد رفت و آمد دارند.

مشهد در مجموع ۷۲۳ کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه شامل ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۳۴ کیلومتر خیابان شریانی درجه یک، ۲۵۸ کیلومتر خیابان شریانی درجه ۲ و ۲۳۱ کیلومتر گذرگاه محلی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی