برف و باران محور اشنویه - ارومیه را لغزنده کرده است


برف و باران محور اشنویه - ارومیه را لغزنده کرده است

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه گفت: مه غلیظ و بارش برف و باران در محور اشنویه - ارومیه و گردنه های این محور موجب لغزندگی سطح‌ جاده شده و رانندگان باید با احتیاط بیشتری تردد کنند.

هاوری مدرس روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مه غلیظ که با بارش باران و برف نیز همراه است، تردد در این گردنه‌ و جاده‌های کوهستانی این شهرستان را با مشکلاتی مواجه کرده و دید افقی را به کمتر از ۵۰ متر رسانده ‌است.

وی افزود: هم‌اکنون ماشین آلات راهداری جهت عملیات برفروبی در منطقه "مرگور" در محور اشنویه - ارومیه و روستاهای "لولکان "و "ژاراباد" مستقر شده و راهداران در حال برف‌روبی این مسیرها هستند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه اضافه کرد: به دلیل مه غلیظ رانندگان در این محورها ضمن احتیاط و کاهش سرعت از چراغ‌های مه‌شکن استفاده کنند و با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ و سایر جاده‌های کوهستانی این شهرستان رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان یابند و سپس به مسافرت اقدام کنند.

مدرس ادامه داد: تردد در همه محورهای مواصلاتی این شهرستان با وجود بارش برف و باران در جریان است.

وی افزود: در قالب طرح زمستانی برای پاکسازی محورهای مواصلاتی در راهدارخانه‌های این شهرستان ۱۷ دستگاه سبک و سنگین برف‌روب مستقر شده است و ۱۸ مامور راهداری نیز در ۲ راهدارخانه این شهرستان به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی به مردم در قالب طرح زمستانی راهداری هستند.

وی گفت: برای رفع یخبندان محورهای مواصلاتی و ارتباطی شهری و روستایی و شن پاشی این محورها نیز، هزار و ۵۰۰ تن شن و ماسه و ۵۰۰ تن نمک در انبارهای اداره راهداری و حمل و نقل این شهرستان انباشته شده است.

مدرس اظهار داشت: تاکنون ۱۷۰ مورد علایم اطلاعاتی، اخطاری و انتظامی نیز در حوزه‌های استحفاظی این شهرستان نصب شده ‌است.

طبق اعلام هواشناسی یک سامانه بارشی که از شب گذشته وارد آذربایجان‌غربی شده تا فردا، جمعه در استان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

شهرستان مرزی اشنویه در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده و دارای ۸۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ راهدارخانه مرکزی و آغبلاغ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟