درخواست شهرداری برای ورود شرکت‌های دانش بنیان به ایمنی بازار تهران


درخواست شهرداری برای ورود شرکت‌های دانش بنیان به ایمنی بازار تهران

تهران-ایرنا- شهردار منطقه 12 تهران با تاکید بر اینکه روش‌های نوین ایمنی می‌تواند بازار تهران را نجات دهد، از شرکت‌های دانش‌بنیان خواست به موضوع ایمنی بازار تهران ورود کنند.

«علی‌محمد سعادتی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منطقه ۱۲ محل تلاقی قلب تاریخی تهران و نبض اقتصادی آن به شمار می‌رود و این مساله باعث شده است که در این منطقه با فرصت‌ها و چالش‌های زیادی مواجه باشیم؛ چالش‌هایی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود.

وی گفت: یکی از مهمترین چالش‌های پیش‌روی ما، ایمنی و مدیریت بحران‌های احتمالی در بازار تهران بوده و ایده شهر هوشمند که از سوی شهرداری تهران دنبال می‌شود در محدوده بازار اهمیت زیادی برخوردار است.

سعادتی اظهار داشت: درخواست و انتظار ما از شرکت‌های دانش‌بنیان این است که با ارائه طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه و نوآور، کلاف‌های سردرگم مشکلات بازار تهران را باز کنند.

وی افزود: در این زمینه از همه این شرکت‌ها، موسسات و گروه‌ها و فعالان حوزه فناوری و نوآوری می‌خواهیم که ما را همراهی کنند.

سعادتی گفت: با ورود دانش نوین به بازار تهران، می‌توان امیدوار بود که در خصوص بحران و حادثه احتمالی بتوان تبعات ناشی از آن را کاهش داد.

شهردار منطقه ۱۲ تاکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و موسسات فناور می‌توانند در سه حوزه کلان به ارائه راهکار و تبیین روش‌های جدید بپردازند.

وی اظهار داشت: دانش نوین در سطح پیشگیری و اقداماتی که پیش از بروز سوانح و حوادث می‌تواند به کاهش آسیب‌پذیری بیانجامد، می‌تواند موثر باشد.

وی ادامه داد: این دانش در تغییر و اصلاح نگاه و رویکرد شهروندان، کسبه و مراجعان به بازار تهران موجب ارتقای کیفیت آگاهی و اطلاع‌رسانی شهروندان می شود.

وی با بیان اینکه توجه به زمینه‌هایی برای کاهش حجم جمعیت و حضور بیش از حد در این محدوده ضروری است، گفت: دانش نوین با اقداماتی در حوزه تجارت الکترونیک، هوشمندسازی نقل و انتقال کالا و معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری به منظور بهره‌برداری از پتانسیل فرهنگی و هویتی بازار تاثیر بسیاری در تبدیل چالش‌ها به فرصت در بازار تهران دارد.

شهردار با اشاره به اقدامات و شرایط پس از سانحه نیز عنوان کرد: بدون شک شیوه‌های امداد و نجات و واکنش سریع و هماهنگ از سوی حوزه‌های مختلف و تبیین نقش مردم با تکیه بر آگاهی درست، شرایط موثرتری را برای اقدامات پس از سانحه پدید خواهد آورد.

بازار تهران یک مسأله ملی است

شهردار منطقه ۱۲ تهران تاکید کرد: در محدوده بازار با حجم بالای تردد مراجعان مواجه هستیم.

وی گفت: میزان و تراکم وسایل حمل و نقل نیز بسیار بالا بوده و این در حالی است که با فرسودگی کالبدی و کهن بودن بسیاری از بناها در محدوده مواجهیم.

به گفته وی با تکیه بر تجارب اجرایی و مطالعات پژوهشی، مسأله بازار که یک مسأله ملی و فرانهادی است، حل خواهد شد.

وی یادآور شد: بدون بهره‌گیری از روش‌های نوین و با روش‌های سنتی رایج، توانایی حل این چالش وجود نخواهد داشت.

شهردار منطقه ۱۲ تهران درباره شکل‌گیری بازار تهران گفت: بازار امروز تهران متناسب با شرایط شهریِ تهران در دوره قاجار بوجود آمده است.

وی ادامه داد: شرایط کلانشهر تهران، طی سالیان متمادی در مجموع شرایط نامطلوبی را در بازار تهران رقم زده است و باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

وی بر اصل مشارکت و همکاری مردم، مراجعان، کسبه بازار و نهادهای مرتبط با مدیریت شهر در حل مشکلات این محدوده تاکید کرد.

شهردار منطقه ۱۲ تهران بیان کرد: بدون همراهی مردم هیچ اقدامی در شهر تاثیر پایدار نخواهد داشت و به سرانجام نمی رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس