روش خشک کردن آلبالو در خانه


روش خشک کردن آلبالو در خانه

تنقلاتی که این روز‌ها باب شده‌است، نه تنها ارزش غذایی ندارد بلکه مصرف زیاد آن می‌تواند به شدت مضر باشد. کودکان میل زیادی به مصرف تنقلات و اسنک‌ها دارند. اگر به فکر سلامت و رشد کودک خود هستید بهتر است همراه با حذف این خوراکی‌ها، آن‌ها را با سایر اسنک‌هایی که مفید و سالم هستند.

روش خشک کردن آلبالو در خانه

آلبالو خشکه یکی از همین تنقلات خوشمزه و مفید است که هم به تنهایی و هم در انواع سالاد و غذاها قابل استفاده است. پس چه بهتر که خودمان در منزل آن را خشک کنیم.

امروز طرز خشک کردن آلبالو را به شما آموزش می‌دهیم تا خوراکی سالم‌تر و خوشمزه‌تر از انواع آماده موجود در بازار داشته باشید.

خشک کردن آلبالو در فر

دم آلبالو‌ها را جدا کرده و آن‌ها را با آب سرد بشویید.

با استفاده از هسته‌گیر، هسته را بگیرید، اگر این وسیله را ندارید آن‌ها را از وسط نصف کرده و هسته‌شان را جدا کنید.

با استفاده از دستمال کاغذی آلبالوها را خشک کنید.

بعد از آن‌که آلبالو‌ها خشک شدند آن‌ها را روی ظرف مخصوص بچینید طوریکه سمتی که برش زده‌اید به سمت بالا باشد و اصلا با هم برخورد نداشته باشند.
آن‌ها را به مدت 3 ساعت داخل فر یا خشک‌کن بگذارید.(دمای فر حدود 74 درجه سانتیگراد باشد)

بعد از حدود سه ساعت دمای فر را کم کرده و روی 58 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت 16 تا 24 ساعت آن‌ها را خشک کنید.

وقتی آلبالو‌ها کمی چسبنده شده و در صورت فشار دادن رطوبت از آن خارج نشود و از نظر ظاهری شبیه به کشمش شده‌باشند می‌فهمید که آماده هستند.

روش خشک کردن آلبالو در خانه

خشک کردن آلبالو در آفتاب

اگر امکاناتی مثل فر و یا خشک‌کن مخصوص در اختیار ندارید می‌توانید آن‌ها را در آفتاب خشک کنید. فرآیند خشک کردن آلبالو در آفتاب تقریبا به همان صورتی که در بالا گفته شد.

آلبالوهایی که هسته‌شان را گرفتید را در سینی بگذارید و روی آن را با پارچه نازکی بپوشانید. بهتر است سینی‌ها را روی جایی بلندتر قرار دهید تا روی زمین نباشد.

سینی را دو تا چهار روز جلوی آفتاب قرار دهید تا آلبالو‌ها خشک شوند (مدت خشک شدن به گرما و رطوبت هوا بستگی دارد پس آلبالو‌ها را هر از گاهی چک کنید).

در مرحله آخر وقتی آلبالو‌ها کاملا خشک شدند برای از بین بردن هر میکروبی که ممکن است شکل گرفته باشد آن را به مدت 30 دقیقه در فر با دمای 71 درجه سانتیگراد قرار دهید.

منبع: کاله

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!