8 نکته‌ای که باعث لذت بردن جنین در شکم مادر می‌شود


 8 نکته‌ای که باعث لذت بردن جنین در شکم مادر می‌شود

رابطه بین مادر و کودک از همان دوره جنینی آغاز می شود و جنین تمام حس های مادر را به خوبی درک می کند.

به گزارش بهداشت نیوز، پیوند تنگاتنگ بین شما و کودک‌تان خیلی زودتر از آنچه تصورش را دارید، شکل می‌گیرد. طبق مطالعات جنین می‌تواند وضعیت روانی مادر را درک کند، بنابراین وظیفه شماست که سیگنال‌های مثبتی به او بدهید.

غذا‌های شیرین

نوزادان از هفته ۱۳-۱۵ بارداری تشخیص طعم را شروع می‌کنند. مایع آمنیوتیک شما مانند غذایی که می‌خورید طعم دارد و کمک می‌کند که جنین به مزه‌های مختلف عادت کند؛ بنابراین اگر می‌خواهید مطمئن شوید که فرزند شما در آینده مواد غذایی مناسبی می‌خورد، طیف گسترده‌ای از غذا‌های سالم را در طول بارداری بخورید؛ و بدانید که نوزادان به ویژه به چیز‌های شیرین علاقمند هستند!

حمام گرم

هنگامی که نوزادان به اندازه کافی بزرگ هستند که می‌توانند به سمت پوست شکم مادر فشرده شوند، می‌توانند تغییرات دما را احساس کنند. به همین دلیل است که آب داغ آن‌ها را ناراحت می‌کند و می‌تواند خطرناک باشد. برعکس، یک حمام گرم باعث آرامش شما و کودک‌تان می‌شود. صدای جریان آب نیز می‌تواند به آرامش کودک کمک کند. می‌توانید روی شکم‌تان آب بریزید و واکنش کودک را احساس کنید.

مالش دادن شکم

گیرنده‌های لمسی کودک از هفته ۸ شروع به توسعه می‌کنند و در حدود هفته ۲۰ کودک به اندازه کافی بزرگ است که لمس را از بیرون احساس کند. در این دوره، او می‌توانند از مالش آرام شکم لذت ببرد.

شنیدن صدای مادر

در هفته‌های ۲۵-۲۶، کودک نشان دادن واکنش به صدا‌های خارج از رحم را شروع می‌کند؛ و از آنجا که صدای شما واضح‌تر از دیگران است، او یاد می‌گیرد که آن را تشخیص دهد. صدای شما همچنین به او آرامش و اطمینان می‌دهد. یک روش موثر برای عادت دادن کودک به صدای خودتان، خواندن با صدای بلند یا فقط صحبت کردن با او است. صدای سایر اطرافیان نیز برای کودک خوشحال‌کننده است. به خصوص صدای پدر!

شنیدن موسیقی

موسیقی قبل از تولد مزایای مختلفی دارد. در مورد مادر، هورمون سروتونین تولید می‌کند و باعث ترشح اندورفین‌هایی می‌شود که به نوزاد منتقل می‌شوند. در مورد کودک، موسیقی حواس آن‌ها را تحریک و رشد مغزشان را تقویت می‌کند.

ورزش منظم

نکته کلیدی در انتخاب ورزش‌های مناسب در دوران بارداری این است: باید ایمن، مناسب و مورد تأیید پزشک‌تان باشد. تمرینات کاردیو بهترین نوع فعالیت در این دوره است. قلب کودک اگر مادرش به طور منظم ورزش کند بهتر رشد می‌کند و قوی‌تر می‌شود.

استراحت

دوره‌های استراحت شما برای کودک‌تان تفریح است! این زمانی است که کودک تمرین آکروباتیک را شروع و حرکات جدیدی را تجربه می‌کند. چنین حرکاتی بیش از حد طول نمی‌کشد، بنابراین شما هم برای ریلکس کردن وقت خواهید داشت.

خنده‌های مادر

سونوگرافی‌ها نشان داده‌اند که جنین هنگام خندیدن مادر بالا و پایین می‌جهد. در واقع یک واکنش ترامپولین شروع می‌شود؛ مادر شدیدتر می‌خندد و کودک نیز مرتب می‌جهد. این اتفاق به دلیل انقباضات عضلانی رخ می‌دهد.

هورمون‌های حس خوب ترشح می‌شوند، روندی که مستقیماً برای کودک نیز مفید است؛ بنابراین تا آنجا که ممکن است لحظه‌های شاد ایجاد کنید. بارداری زمان تجربه احساسات مثبت است. هرچه احساس بهتری داشته باشید، فرزندتان از سلامتی بیشتری برخوردار می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس