دورهمی علت 83 درصد موارد ابتلا به کرونا در سیستان‌ و بلوچستان است


دورهمی علت 83 درصد موارد ابتلا به کرونا در سیستان‌ و بلوچستان است

زاهدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: 83 درصد موارد ابتلا به کرونا در حوزه این دانشگاه افرادی هستند که سابقه تماس با یک فرد مثبت را در جمع‌های خانوادگی داشته‌اند.

دکتر محمد هاشمی شهری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر خودداری از حضور افراد در دورهمی‌های خانوادگی اظهارداشت: این دورهمی‌ها به شدت کانون ابتلا به ویروس کروناست.

وی با ابراز نگرانی از کاهش مراجعات زنان باردار به بیمارستان‌ها گفت: در بحران کرونا میزان مراجعه مادران باردار به بیمارستان‌ها برای زایمان روند کاهشی داشته که این امر تهدیدی علیه سلامت آنان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: از آنجایی که مادران باردار بدلیل شرایط بدنی خاص در بارداری دچار ضعف سیستم ایمنی هستند ابتلا به کرونا در آنان شدیدتر و احتمالا با مرگ و میر بیشتری همراه خواهد بود لذا توصیه می‌شود به محض آلوده شدن و یا مبتلا شدن یکی از افراد خانواده فاصله فیزیکی مناسب از مادران باردارحفظ شود.

وی ادامه داد: به دلیل ماهیت ناشناخته رفتار ویروس در بیماری زائی و بروز علائم متفاوت در صورت بروز تب، سرفه، سردرد و تنگی نفس مادر باردار سریعا به بیمارستان آورده شده تا مورد معاینه و مراقبت قرار گیرد.

هاشمی با اشاره به خطر بالای انجام زایمان در منزل نسبت به انجام زایمان در بیمارستان بدلیل بروز وقایع و مشکلات ناخواسته در جریان هر زایمان اظهارداشت: بدلیل وجود اتاق عمل و بانک خون بیمارستان موارد و مشکلات ناخواسته اضطراری و خطرناک زایمان سریعا درمان شده و مادر و نوزاد به سلامت از این مرحله عبور می‌کنند در حالیکه با بروز هریک از وضعیت‌های خطرناک در منزل مانند خونریزی یا مشکلات تولد جنین فرصت برای انتقال به بیمارستان نبوده و نوزاد، مادر یا هردو در خطر مرگ خواهند بود.

وی با اشاره به طرح «شهید قاسم سلیمانی» گفت: این طرح با هدف مقابله و مدیریت ویروس به شیوه محله و خانوار محور اجرایی شده و فرصت مناسبی برای تقویت نظام مراقبت بیماری ایجاد کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر