سه هزار فرزند در استان سمنان مشمول طرح محسنین کمیته امداد هستند


سه هزار فرزند در استان سمنان مشمول طرح محسنین کمیته امداد هستند

سمنان- ایرنا- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: سه هزار و 300 یتیم و فرزند در استان تحت پوشش طرح محسنین قرار دارند.

به گزارش ایرنا، حسن ویلان روز پنجشنبه گفت: پویش سراسری «ایران مهربان»، با هدف بهبود وضعیت معیشتی ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت و جذب حامی در استان سمنان آغاز شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان پویش «ایران مهربان» را با هدف بهبود وضعیت معیشتی ایتام و فرزندان تحت حمایت این نهاد برشمرد و بیان کرد: رویکرد مهم این پویش جذب حامی و افزایش سرانه پرداختی کمک‌ها به ایتام و فرزندان «محسنین» است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندی مددجویان و تأمین آتیه فرزندان مشمول طرح محسنین است.

ویلان با اشاره به اینکه طرح اکرام در سال‌های گذشته با هدف رسیدگی بیشتر به نیازهای مادی و معنوی فرزندان یتیم توسط کمیته امداد آغاز شد، اضافه کرد: در کنار فرزندان محروم از نعمت پدر، فرزندان دیگری که پدران آن‌ها به دلیل بیماری، کهولت سن، ازکارافتادگی و گسستن از فضای پرمهر خانوادگی، توان اداره زندگی خود را ندارند و تأمین معیشت خانواده بر دوش همسرانشان است نیز با اجرای طرح محسنین کمیته امداد، حمایت می‌شوند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: نیکوکاران با واریز مبلغی به‌صورت ماهانه، می‌توانند نیّات خیرخواهانه خود را در رسیدگی به کودکان و نوجوانان نیازمند طرح اکرام ایتام و محسنین، جامه عمل بپوشانند.

ویلان با اشاره به اینکه ۷۶۹ نفر از ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان، هستند، تصریح کرد: کمیته امداد با توجه به نیاز این افراد، به برنامه‌ریزی برای تامین آینده آنان اقدام می کند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداداستان سمنان با اشاره به اینکه ۴۵ درصد از ایتام پسر به ۵۵ درصد دختر هستند، تصریح کرد: بیش از ۲۶ هزار کارمند رسمی و غیررسمی در استان وجود دارد که می‌توان از این طرح برای حمایت هرچه بیشتر از فرزندان ایتام و محسنین بهره برد.

وی یاد آورشد: علاقه‌مندان به حمایت از فرزندان اکرام می‌توانند به سایت ekram.emdad.ir مراجعه و کد ملی و شماره همراه خود را وارد کنند، پس ‌از آن کد فعال‌سازی برای آن‌ها ارسال می‌شود و شماره کارت ۱۶ رقمی نیز در اختیار فرد قرار می‌گیرد تا وجه مدنظر خود را به این شماره‌حساب واریز کند، به‌محض واریز حمایت نقدی، مبلغ مستقیم و بدون واسطه به‌حساب فرزند مشمول طرح منتقل می‌شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداداستان سمنان افزود: شهروندان می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۳ در طرح اکرام ایتام مشارکت و با حمایت مادی و معنوی از ایتام تحت حمایت کمیته امداد در این امر خیر مشارکت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید