هزینه‌های درمانی بیمه سلامت است سمنان 247 میلیارد ریال بود


هزینه‌های درمانی بیمه سلامت است سمنان 247 میلیارد ریال بود

سمنان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: 247 میلیارد و 845 میلیون ریال از هزینه‌های این اداره‌کل در نیمه نخست امسال مربوط به هزینه‌های درمانی و سطح یک روستایی بود.

رضا ممتحن روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۷۴ میلیارد و ۱۶۴ میلیون ریال از مجموع هزینه گفته شده مربوط به هزینه درمان و ۷۳ میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال مربوط به هزینه خدمات سطح یک روستایی است.
وی اضافه کرد: هزینه خدمات سطح یک روستایی مربوط به نیمه نخست امسال به صورت علی‌الحساب پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان اظهار داشت: ۸۸ هزار نفر از روستاییان و عشایر استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند و سال گذشته ۲۱۰ میلیارد ریال هزینه بابت درمان روستاییان و عشایر استان سمنان از سوی اداره کل بیمه سلامت استان پرداخت شد.
ممتحن بیان کرد: هزینه درمان مربوط به بخش‌های مختلف مانند داروخانه‌ها، دانشگاه‌ها، پزشکان، آزمایشگاه‌ها، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌های غیردولتی دانشگاهی می‌شود.
وی یادآور شد: هزینه درمان مربوط به بخش‌های مختلف مربوط به بهار امسال به طور کامل پرداخت شد و هزینه درمان مربوط به تابستان نیز به نوبت و بررسی اسناد در حال پرداخت است و برای برخی بخش‌ها مانند پزشکان تا مرداد پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان تصریح کرد: پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه‌های درمانی از سوی این اداره کل برای ارتقای ارایه خدمات به بیمه‌شدگان استان از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید پرداخت شد.
وی ادامه داد: پرداخت هزینه‌های درمانی به منظور ارتقای ارائه خدمات به بیمه شدگان در دولت تدبیر و امید روند افزایشی داشته است به طوری که میزان پرداخت هزینه‌های درمانی سال ۱۳۹۱ حدود ۲۰۰ میلیارد ریال، سال ۱۳۹۲ حدود ۲۶۹ میلیارد ریال و در سال ۱۳۹۸ به یکهزار و ۴۰ میلیارد ریال رسید.
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان بیان کرد: اجرای طرح استحقاق سنجی به منظور کمک در پرداخت حق بیمه برای افراد نیازمند، اجرای طرح رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری، اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک و اجرای طرح ارجاع الکترونیک از جمله خدمات این اداره کل در صیانت از حقوق مردم و بیمه‌شدگان است.
وی تصریح کرد: بیمه سلامت با شیوع کرونا به منظور تسهیل در ارائه خدمات به بیمه شدگان تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفت که از جمله این اقدامات می‌توان به کاهش بار مراجعات به واحدهای تایید نسخه های دارویی در اداره کل و ادارات شهرستان‌های تابعه بیمه سلامت استان سمنان اشاره کرد.
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان خاطرنشان کرد: بیمه سلامت به منظور ارتقای خدمات به بیمه‌شدگان در شرایط کرونایی پرداخت هزینه‌های آزمایش‌ و داروهای مربوط به تشخیص کرونا را متعهد شده است.
از جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان بیش از ۲۱۰ هزار نفر زیر چتر بیمه سلامت هستند و از خدمات درمانی بیمه سلامت استفاده می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟