کاهش 48 درصدی تردد در محورهای مواصلاتی قم


کاهش 48 درصدی تردد در محورهای مواصلاتی قم

قم- ایرنا- رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی قم گفت: از ابتدای اجرای طرح محدودیت‌های ستاد ملی کرونا تاکنون، تردد در محورهای مواصلاتی این استان، 48 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

سرهنگ باقر پناهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این آمار مربوط به خودروهای سواری است و طرح محدودیت‌های تردد شامل وسایل نقلیه باری و مسافربری نمی‌شود.

وی با اشاره به این‌که فقط پلاک ۱۶ مختص خودروهای استان قم است، اضافه کرد: تردد خودروها با پلاک ۱۶ در بخش‌های پنج‌گانه این استان بلامانع است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که خودرویی با پلاکی غیر از ۱۶ در محورهای مواصلاتی استان قم تردد کند و مجوز نداشته باشد، اعمال قانون می‌شود.

پناهی با بیان این‌که دوربین‌های برون‌شهری قم فعال است، ادامه داد: اجرای طرح محدودیت‌های تردد در محورهای مواصلاتی این استان، توسط دوربین‌ها صورت می‌گیرد.

به گفته وی، دوربین‌ها در همه محورهای استان قم از جمله آزادراه های قم- تهران، قم- کاشان، جاده‌های قدیم قم- اصفهان، قم- کاشان، قم- تهران و محور جعفریه فعال است.

وی گفت: ممنوعیت ورود خودروهایی با پلاک سایر استان‌ها به داخل استان قم توسط عوامل راهور در مبادی ورودی شهر اجرا می‌شود.

وی همکاری مردم با عوامل پلیس را رضایت‌بخش اعلام کرد و گفت: به‌عنوان‌مثال در آزادراه قم- سلفچگان که در روزهای عادی پلاک‌های غیربومی تردد می‌کردند، در چند روز گذشته کاهش بسیار چشم‌گیری داشته است.

وی با اشاره به خلوت بودن محورهای برون‌شهری، از همشهریان خواست هنگام تردد قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز نمایند.

طرح جامع اعمال محدودیت‌ها برای کنترل شیوع بیماری کرونا با سطح‌بندی شهرها به مناطق قرمز، نارنجی و زرد از شنبه اول آذرماه در سراسر کشور اجرا شده و تا دو هفته ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر