50 طرح ویژه انرژی در برق منطقه‌ای باختر جریان دارد


50 طرح ویژه انرژی در برق منطقه‌ای باختر جریان دارد

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر گفت: 50 طرح ویژه انرژی و برق‌رسانی در محدوده خدمات رسانی سه استان مرکزی، همدان و لرستان جریان دارد که اتمام این طرح‌ها آثار مطلوبی بر ظرفیت برق‌رسانی و خدمات این حوزه دارد.

«فرهاد شبیهی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۵ مورد از این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال در برق منطقه‌ای باختر استان مرکزی در دست اجرا است.

وی ادامه داد: طرح‌های برق‌رسانی استان مرکزی ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در صورت بهره‌برداری از آن‌ها، یک‌هزار و ۱۵۰ مگاولت‌آمپر به ظرفیت این انتقال برق این استان افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر بیان کرد: طرح‌های انتقال برق استان مرکزی شامل ۴۵۰ کیلومتر مدار خط، ۲ پست ۴۰۰ کیلوولت و هفت پست فوق توزیع ۶۳ کیلوولت هستند.

شبیهی اظهار داشت: افزایش ظرفیت برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در شهرهای اراک، ساوه، زرندیه و شازند و تامین نیاز مصرف خانگی از مهمترین اهداف اجرای ۱۵ طرح انتقال برق در این استان است.

حوزه برق منطقه ای باختر سه استان همدان، لرستان و مرکزی با ۷۷ هزار کیلومتر مربع مساحت، پنج میلیون نفر جمعیت و ۲ میلیون مشترک را در بر می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید