نخستین واحد تولید آرد کامل استان مرکزی نیازمند حمایت است


نخستین واحد تولید آرد کامل استان مرکزی نیازمند حمایت است

اراک - ایرنا - فرماندار آشتیان گفت: نخستین واحد تولید آرد کامل استان مرکزی در این شهرستان ایجاد شده و برای قرار گرفتن در چرخه تولید نیازمند حمایت و گره‌گشایی از مشکلات است.

« نظام‌الدین جهان‌میرزایی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مجموعه اجازه حمل گندم و توزیع آرد در استان‌های مختلف را می‌خواهد که به‌دلایل مختلف موانعی برای آن ایجاد شده و باید در سایه تدبیر معضلات آن مدیریت شود.

وی توضیح داد: آرد گندم کامل آردی است که تمام اجزای دانه گندم جوانه پنهان و سبوس را دارد و پروتئین آن از لحاظ ارزش غذایی بسیار مقوی و مغذی بوده و انرژی زیادی تولید می‌کند، علاوه بر این سبوس آرد کامل میزان قابل توجهی فیبر، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان دارد.

جهان‌میرزایی افزود: نیاز است که شرکت غله استان گندم مورد نیاز این واحد تولیدی را تامین کند اما این مهم در کاغذبازی اداری گیر گکرده و سرمایهگذار دچار زیان شده است.

وی گفت: این واحد تولیدی از سوی بخش خصوصی با ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ظرفیت ۳۶ تن از سال گذشته راه‌اندازی شد اما مشکلات در تامین مواد اولیه آن را غیرفعال کرده در حالیکه وجود محصول باکیفیت ارد در تامین امنیت غذایی مردم استان اهمیت زیادی دارد.

فرماندار آشتیان افزود: موانع پیش روی سرمایه‌گذار موجب شده تا این بخش برای جلوگیری از آسیب بیشتر تصمیم به انتقال امکانات کارگاهی به استان دیگر را بگیرد.

جهان‌میرزایی اظهار داشت: این واحد تولید ارد کامل تمام استانداردها برای فرآوری و تبدیل گندم به آرد و نانی مطلوب با خواص بالا را دارد و می‌تواند تولید انواع نان‌های سنتی و حجیم را داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز پیشتر در کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی در خصوص این واحد تولیدی گفت: موانع و مشکلات واحد آرد آشتیان که سبوس‌گیری آن در حد صفر است باید هرچه سریعتر رفع شود تا این مجموعه در استان به کار خود ادامه دهد و هر مصوبه‌ای که برای سامان تولید آرد کیفی در این واحد نیاز است باید به تصویب برسد.

«بهروز اکرمی» افزود: تولید آرد کامل در آشتیان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اهمیت زیادی دارد که باید متولی آن تشویق و به آن امتیاز هم داده شود.

وی اظهار داشت: همانگونه که محصولات ارگانیک قیمت بیشتری نسبت به سایر تولیدات دارند نان ارگانیک نیز می‌تواند قیمت بالاتری داشته باشد و افراد برای حفظ سلامتی نان مرغوب خریداری کنند.

شهرستان آشتیان از توابع استان مرکزی در ۸۰ کیلومتری اراک واقع شده و در این منطقه حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !