قیمت گوشت مرغ 288 هزار ریال تعیین شد


قیمت گوشت مرغ 288 هزار ریال تعیین شد

اراک - ایرنا - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار این استان 288 هزار ریال تعیین شد.

«محمدجواد قربانیان» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۲۱۰ هزار ریال و قیمت تحویل این فرآورده پروتئینی از کشتارگاه به فروشگاه‌ها نیز ۲۸۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی ادامه داد: اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار استان در شهرستان‌های اراک،ساوه، دلیجان، خمین و شازند که دارای کشتارگاه طیور هستند ضروری است و عرضه مرغ در دیگر شهرستان‌های استان که از این امکان برخوردار نیستند باید تنها با ۲ هزار ریال قیمت بالاتر در هر کیلوگرم صورت پذیرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به نیاز استان مرکزی به گوشت مرغ، خروج مرغ زنده از استان تحت هر شرایطی ممنوع اعلام شده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

قربانیان در خصوص نظارت بر اجرای مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا در راستای تعطیلی اصناف نیز گفت: بیش از ۹۰ درصد اصناف این مصوبه را اجرا کردند و تا کنون ۱۰۰ واحد صنفی که نسبت به اجرای آن بی‌تفاوت بوده‌اند مهر و موم شده‌اند.

وی بیان کرد: ۲۱ هزار و ۷۳۶ مورد بازرسی به‌منظور مقابله با گرانفروشی و سایر تخلفات اقتصادی امسال از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی این استان انجام شد که بیشتر در حوزه‌های لوازم خانگی، انواع کالاهای اساسی، الکل، لوازم بهداشتی و نان بوده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک‌هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۹۹ واحد پرورش طیور، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم