افزایش سرمایه‌گذاری و تولید در استان همدان با وجود تحریم‌ها


افزایش سرمایه‌گذاری و تولید در استان همدان با وجود تحریم‌ها

همدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره توسعه شهرک های صنعتی استان گفت: در شرایط تحریم و مشکلات تامین مواد اولیه و ماشین آلات شاهد افزایش میل و رغبت به سرمایه گذاری و احداث واحدهای تولیدی جدید در استان همدان هستیم.

به گزارش ایرنا، «ظاهر پورمجاهد» روز پنجشنبه در دیدار رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز همدان، اظهار داشت: باوجود تنگناهای اقتصادی و مشکلات تامین مواد اولیه و ماشین آلات شاهد افزایش میل و رغبت به سرمایه گذاری در استان هستیم و بسیاری از صنایع بزرگ استان تقاضای توسعه خطوط تولید دارند که با آغوش باز پذیرفته و از طرح هایشان حمایت می‌کنیم.

او گفت: ناحیه صنعتی فامنین در سالجاری ۴۶ قرارداد واگذاری زمین با سرمایه‌گذاران منعقد کرد و شهرک صنعتی بهاران نیز ۴۵ هکتار توسعه یافت که بلافاصله به متقاضیان راه اندازی واحدهای تولیدی جدید واگذار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان اضافه کرد: این روند نشان از رونق تولید و صنعت در استان و نویدبخش بهبود کسب و کار و ایجاد اشتغال است.

پورمجاهد ابراز گلایه کرد: با وجود این گام های مثبت عده‌ای درک درستی از اوضاع فعلی و شرایط اقتصادی کشور ندارند و سنگ به شیشه دولت می‌زنند و نمی‌دانند که این سنگ‌اندازی موجب لطمه به نظام و اصل حکومت شده و باب شدن آن نیز منصفانه نیست.

او از رسانه ها خواست با تبیین شرایط پیش آمدن ناشی از تحریم های ظالمانه، کاهش درآمدهای نفتی و کمبود منابع مالی دولت برای روشنگری و آگاهی آن عده قلیل گام بردارند و یاریگر مردم و دولتمردان باشند تا از این شرایط به خوبی گذر کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: هم اینک باید تمام انرژی مان را جمع کرده و برای گره‌گشایی از کار مردم بکوشیم و این دیدگاه در استان همدان باید تقویت و گسترش یابد.

پورمجاهد گفت: اطلاع رسانی صریح و صادقانه مسئولان به مردم موجب پیشبرد امور و تسهیل در مدیریت اوضاع می‌شود و رسانه‌های استان به خوبی این زمینه را فراهم کرده‌اند.

او تاکید کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه نظام و تریبون دولت نقش مهمی در این راستا بر عهده دارد و تاکنون به خوبی این رسالت را انجام داده است.

افزایش سرمایه‌گذاری و تولید در استان همدان با وجود تحریم‌ها

پورمجاهد همچنین با اشاره به افزایش قیمت اقلام پروتئینی و نارضایتی مردم، گفت: تولید مرغ و گوشت قرمز در کشور به دلیل کمبود نهاده، گران تمام می‌شود و قیمت گذاری آن باید به گونه‌ای باشد که تولیدکننده را دچار ضرر و زیان نکند و از سویی مصرف‌کنندگان هم قدرت خرید داشته باشند.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با اقداماتی همچون نظارت بر چرخه تولید و توزیع و کنترل خروج دام و طیور از استان، روزهای آینده شاهد کاهش و ثبات قیمت مرغ و گوشت قرمز خواهیم بود.

او نظارت بر میدان دام و ایجاد بازارچه های عرضه مستقیم میوه و سیفی جات در شهرکها و مناطق حاشیه شهر همدان را از دیگر اقداماتی برشمرد که برای رفاه حال مردم در حال پیگیری است.

اعتماد به مدیران افزایش یابد

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان نیز دراین دیدار با اشاره مشکلات اقتصادی مردم که بخش عمده ای از آن ناشی از تحریم های ظالمانه دشمنان نظام است، گفت: در چنین شرایطی آگاهی بخشی به موقع از اقدامات مسئولان می تواند موجب تقویت روحیه امید و خودباوری در جامعه و اعتماد بیشتر مردم به مسئولان در راستای شکست توطئه های دشمن شود.

محسن فتاحی با قدردانی از مسئولان استان برای توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی، افزود: صنایع به عنوان قلب تپنده رشد و توسعه هر استان، می تواند محرک تمام بخش های اقتصادی باشد و به طور مستقیم بر کاهش بیکاری و مشکلات اجتماعی اثرگذار است.

او تاکید کرد: برای حل و فصل مشکلات مردم و تحقق خواسته هایشان نیازمند تلاش و همت مدیران دلسوز و دغدغه‌مند هستیم که استان همدان نمونه‌های زیادی از این دست مدیران دارد که باید به آنها بیشتر اعتماد و اطمینان کرد.

فتاحی خاطرنشان کرد: با اعتماد به مدیران می‌توان قدرت خطرپذیری آنها را برای پیگیری طرحهای کلان و اثربخش برای توسعه همه جانبه استان همدان را افزایش داد.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان با اشاره به رسالت این رسانه در انعکاس دستاوردهای دولتمردان افزود: به موازات انعکاس خدمات دولت و نظام به عنوان نماینده افکار عمومی مطالبات و خواسته‌های آنها را نیز پیگیری می‌کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی