اعطای وام اشتغال ایثارگران در لرستان مشکلی ندارد


اعطای وام اشتغال ایثارگران در لرستان مشکلی ندارد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: 6 هزار و 500 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر این استان بیکار هستند که برای اعطای تسهیلات اشتغالزایی به این افراد هیچ مشکلی وجود ندارد.

محمود زرینجویی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اغلب جوانان جویای کار در خانواده‌های شاهد و ایثارگر تمایل زیادی به پشت میزنشینی در ادارات دولتی دارند.

وی اظهار داشت: اشتغال همه جوانان در دستگاه‌های دولتی امکانپذیر نیست، بنابراین باید آنان را از تمایل به پشت میزنشینی به سمت کارآفرینی و تولید سوق دهیم چراکه نمی‌توان همه افراد جویای کار را در ادارات دولتی استخدام کرد.

وی گفت: به همین منظور بنیادشهید و امور ایثارگران از سال‌های گذشته تلاش خود را برای توسعه اشتغال پایدار و هدایت جوانان به سمت کارآفرینی در عرصه‌های مختلف به کار گرفته است و اکنون نیز برای اعطای تسهیلات اشتغالزایی به جویندگان کار خانواده‌های شاهد و ایثارگر هیچ مشکلی ندارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ادامه داد: باید فرهنگ کارآفرینی در استان با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نهادینه شود و جوانان جویای کار را به سمت توسعه اشتغال پایدار و نگاه به تولید بیشتر هدایت کرد.

زرینجویی با اشاره به اینکه لرستان ظرفیت‌های زیادی برای کارآفرینی و اشتغال دارد اضافه کرد: برنامه‌هایی در کارگروه اشتغال استان به تصویب رسیده و قرار است تمام اطلاعات ایثارگران در بخش کشاورزی، روستایی و عشایری دریافت شود تا آنان را به سمت و سوی کارآفرینی و رونق کسب و کار هدایت کنیم.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران لرستان گفت: تفاهم نامه ای در سفر امسال رییس این سازمان به استان منعقد و ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از فرزندان خانواده‌های شاهد و ایثارگر، تامین مسکن برای ایثارگران و ساماندهی گلزار شهدا به تصویب رسیده است.

زرینجویی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی متولی در خصوص اشتغال تعهداتی دارند که باید علاوه بر اجرای آن، سهمیه حداقل ۲۵ درصدی ایثارگران را در جذب و بکارگیری نیرو رعایت کنند.

وی افزود: برای جذب جوانان جویای کار خانواده‌های شاهد و ایثارگر با مدرک کارشناسی و بالاتر مشکل خاصی وجود ندارد چراکه اغلب این افراد با آزمون استخدامی وارد دستگاه‌های اجرایی می‌شوند اما مابقی افراد نیز به هر نحو ممکن با شرایط قراردادی یا هر طریق دیگری در دستگاه دولتی یا خصوصی استخدام خواهند شد.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران لرستان گفت: براساس تفاهم نامه، باید با همکاری مراکز کارآفرینی و اعطای تسهیلات، برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از فرزندان خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان طی پنج سال شغل ایجاد شود.

استان لرستان ۶ هزار و ۳۰۰ شهید و دارای ۹۸ هزار و ۸۳۷ ایثارگر، ۲هزار و ۹۵۱ نفر جانباز زیر ۲۵درصد، ۶ هزار و ۳۷۹ جانباز ۲۵ تا ۷۰ درصد، ۲۶۳ جانباز ۷۰ درصد به بالا، همچنین ۸۳۷ نفر آزاده و ۶ هزار و ۲۵۰ فرزند شهید است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!