رعایت 95 درصدی پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف بروجرد


رعایت 95 درصدی پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف بروجرد

بروجرد - ایرنا - سرپرست فرمانداری بروجرد گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و همشهریان بروجردی به بیش از 95 درصد رسیده که این مهم باید تا قطع کامل زنجیره انتقال این ویروس تداوم یابد.

احمد گودرزیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بروجرد همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد اما وحدت و همکاری مردم، کسبه و بازاریان در رعایت پروتکل‌ها در ۶ روز اخیر این نوید را می دهد که در نیمه اذر ماه شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا باشیم.
وی اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در هفته قبل از اعلام محدودیت‌ها روزانه حدود ۹۰نفر بوده که درهفته جاری نه تنها آمار مبتلایان بلکه آمار فوتی ها نیز تا حدودی کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: درصورتی که وضعیت بروجرد از قرمز به نارنجی تغییر نکند اعمال محدودیت‌ها تداوم خواهد داشت.
سرپرست فرمانداری بروجرد بیان کرد: در برقراری محدودیت‌ها حدود ۱۶هزار واحد صنفی بروجرد بجز سوپرمارکتها، داروخانه ها و نانوایی‌ها تعطیل شد.
گودرزیان اضافه کرد: در هفته جاری شهربروجرد از آرامش خاصی برخوردار بوده و افرادی که به نوعی در خیابان دیده می شد یا به دلایلی قصد رفتن به مطب و آزمایشگاه را داشته یا قصد خرید مایحتاج ضروری زندگی را داشتند.
سرپرست فرمانداری بروجرد ادامه داد: کنترل و اعمال این محدودیت‌ها را مدیون همکاری کسبه هستیم که با بستن مغازه‌ها و محل کسب و کارشان کمک زیادی به ما کردند.
گودرزیان تصریح کرد،: درشب‌های طولانی پاییز و زمستان، شرایط برای دورهمی خانوادگی بیش از گذشته افزایش خواهد یافت و براساس برخی آمارها ۳۰ تا ۴۰درصد ابتلا به کرونا ناشی از دورهمی ها است و باید مراقبت بیشتری در این زمینه صورت گیرد و در حد امکان دورهمی ها متوقف شود.
وی گفت: هر رفتاری که بیانگر عادی انگاری کرونایی در جامعه باشد، میانگین خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را نیز افزایش خواهد داد. اجرای طرح محدودیت های کرونایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز در راستای کاهش رفتارهای عادی انگارانه، دورهمی ها، مسافرت ها و افزایش میانگین رعایت پروتکل ها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد