طرح پیوند سوادآموزی و زندگی در قزوین اجرا می‌شود


طرح پیوند سوادآموزی و زندگی در قزوین اجرا می‌شود

قزوین - ایرنا - معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش قزوین از اجرای طرح تحول پیوند سواد آموزی و زندگی در راستای تحقق سند تحول بنیادی آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این طرح در مراکز یادگیری محلی سوادآموزی استان و در سال تحصیلی جدید اجرایی می‌شود.

کبری جعفر بیگلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح تحولی پیوند سواد و زندگی به صورت شورای راهبردی سند تحول بنیادین و مبتنی بر راهکارهای این سند و برنامه‌های شش گانه به عنوان یکی از راهبردهای سوادآموزی جامعه محور در مراکز یادگیری محلی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه این طرح بر مبنای شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری تهیه شده، اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت‌های محلی، منطقه‌ای و زیست‌بوم می‌توانیم با حمایت‌ دستگاه‌های اجرایی استان کسب و کارهای زودبازده راه‌اندازی کنیم.

این مسوول اضافه کرد: در حال حاضر مرکز یادگیری محلی شهید سلیمانی شهرستان آبیک به عنوان یکی از مجریان اجرای این طرح در استان، با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان و کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدام به آموزش تابلو فرش، ویژه سوادآموزان کرده است.

به گفته جعفربیگلو، این طرح با هدف فراهم کردن زمینه لازم جهت آموزش‌ سوادآموزی و توانمندسازی جامعه بزرگسال می‌تواند در زمینه افزایش سطح مهارت‌های زندگی، اجتماعی، حقوق شهروندی، آموزش حرفه و مشاغل نقش بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت پنج مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در سطح استان، تصریح کرد: نقش مراکز یادگیری محلی به عنوان کانون تحول مهارت آموزی، حرفه آموزی و کمک به کارآفرینی بزرگسالان بی‌سواد و کم سواد و تعمیق سواد در اجرای طرح پیوند سواد و زندگی حایز اهمیت بوده و موجب پایدار کردن یادگیری آموزش مهارت‌های اساسی زندگی و آماده سازی افراد برای ورود به عرصه اجتماعی است.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: امیدواریم با استفاده از حمایت شورای پشتیبانی استان و شهرستان و مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط و استفاده از امکانات موجود استانی، منطقه‌ای و محلی در کاربردی کردن آموزش‌ها و مناسب سازی آن متناسب با نیاز مخاطبان گام‌های موثرتری برداریم.

جعفربیگلو خاطرنشان کرد: به همین منظور این معاونت اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با اداره کل فنی و حرفه‌ای، بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) منعقد کرده و تفاهم‌نامه‌ای نیز با بسیج سازندگی و میراث فرهنگی در دست اقدام دارد.

معاون نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش قزوین افزود: با توجه به اهمیت طرح و ضرورت برقراری پیوند سواد و مهارت در دنیای امروز، دستورالعمل مذکور به تمام شهرستان‌ها و مناطق استان ابلاغ شده تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در حد توان نسبت به عملیاتی کردن مفاد آن اقدام کنند.

قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در زمینه سوادآموزی است و ۹۸ درصد از جمعیت آن باسواد هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط