پتروشیمی لردگان نماد بلوغ اقتصادی کشور در شرایط تحریم است


پتروشیمی لردگان نماد بلوغ اقتصادی کشور در شرایط تحریم است

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره‌برداری از پتروشیمی لردگان به عنوان یک پروژه بزرگ اقتصادی در غرب کشور نماد بلوغ اقتصادی ایران اسلامی در شرایط تحریم‌های ظالمانه است.

حسین بامیری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بهره‎برداری از مجتمع پتروشیمی لردگان از جهت‌های مختلفی دارای اهمیت و ارزش است که علاوه‌بر تاثیرات کوتاه‌مدت خود دارای ره‌آوردهای اقتصادی و اجتماعی در میان‌مدت و درازمدت است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل اهمیت این مجتمع، بهره ‌برداری از آن در شرایط سخت تحریم است به نحوی که اگر چه کشور در سال‌های اخیر با تحریم‌های شدید و ظالمانه مواجه بوده است، اما استفاده از ظرفیت‌های فکری، فنی و مهندسی متخصصان داخلی سد محکم این تحریم‌ها را شکست و نتیجه سالها تلاش اکنون به بار نشسته است.

بامیری تصریح کرد: جدا از اهمیت ارزآوری و رونق اقتصادی مجتمع پتروشیمی لردگان در سطح ملی، در سطح استانی و منطقه لردگان نیز از ابتدای شکل‌گیری منشا تحولات خوبی بوده است و این مجتمع می‌تواند در محرومیت‌زدایی منطقه نقش مهمی ایفا کند.

نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا خاطرنشان کرد: علاوه‌بر تاثیرات مثبت اشتغالزایی و اقتصادی پتروشیمی لردگان در شهرستان، شاهد تاثیرات مثبت اجتماعی این طرح به ویژه در کم کردن فاصله طبقاتی نیز خواهیم بود.

بامیری از تلاش برای ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی لردگان خبر داد و گفت: مذاکرات خوبی با بخش‌های مختلف از جمله قرارگاه خانم النبیاء، بانک رفاه و دستگاه‌های دولتی انجام شده تا بتوان با رونق صنایع پایین‌دستی در زمینه اشتغال و تحولات اقصادی در شهرستان و استان گام اساسی برداشته شود.

وی در ادامه جذب سرمایه‌گذار را از ضروریات استان چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: زمان آن رسیده که با دید جدیدی به سرمایه‌گذاری و طرح‌های اقتصادی در استان نگاه شود و مردم و مسئولان با همکاری و یاری یکدیگر بسترهای جذب سرمایه‌گذار را فراهم آورند.

به گزارش ایرنا، شرکت پتروشیمی لردگان یکی از شرکت‌های تابعه گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان است که در زمینی به مساحت۱۰۰ هکتار در منطقه فلارد در فاصله ۵۵ کیلومتری لردگان احداث و تجهیز شده است.

عملیات اجرایی مجتمع پتروشیمی لردگان از سال ۱۳۸۷ آغاز شد و اکنون پس از تحمل سالها تحریم و فشارهای اقتصادی در آستانه افتتاح رسمی قرار دارد.

این مجتمع به سبب دسترسی مناسب به منابع آب و گاز و نزدیکی به سه خط لوله گاز کشور و دارای بودن زمین و موقعیت مناسب از نظر تسطیح و انجام امور زیربنایی از موقعیت مکانی مطلوبی برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !