شناخت بازارهای داخلی و خارجی مانع رکود صنعت تیران شد


شناخت بازارهای داخلی و خارجی مانع رکود صنعت تیران شد

اصفهان- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تیران و کرون گفت: شناخت بازار هدف داخلی و خارجی توسط صنعتگران و فعالان اقتصادی مانع رکود و تعطیلی مراکز تولیدی این شهرستان شده است.

ستار آقایی روز پنجشنبه در گفت و گو اختصاصی با ایرنا افزود: فعالان صنعتی شهرک‌های صنعتی تیران و کرون با فعال‌سازی ظرفیت تولیدی و شناسایی بازارهای داخلی و خارجی به حوزه تولید بخشید و جهش تولید در این مراکز عملیاتی شده است.

وی بیان‌ کرد: نزدیک به ۴۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی تیران، رضوانشهر، عسگران و ناحیه صنعتی ورپشت با ظرفیت بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر نیروی انسانی فعالیت دارند و در برخی از کارخانه‌ها کمبود نیروی انسانی وجود دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تیران و کرون تسهیل شرایط صادراتی توسط دولت و تلاش سهامداران برای جذب مشتریان خارجی را در فعالیت برای بازارهای کشورهای دیگر مهم برشمرد و گفت: برخی از تولیدات کارخانه‌های شهرستان در توسعه زیرساخت‌های نفتی، کشتیرانی و بخش‌های مختلف صنعتی کشور و حوزه خلیج فارس حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه برخی از کارخانه‌داران متقاضی توسعه شرکت‌های خود هستند، خاطرنشان ‌کرد: ۱۰ فعال صنعتی تقاضا توسعه شرکت خود را برای افزایش تولید اعلام کرده که فرآیند تامین نقدینگی و تامین دستگاه‌های آن ها در حال انجام است.

به گفته وی بررسی وضعیت صنعت و موانع پیش روی تولید در شهرستان با حمایت فرمانداری و سایر نهادهای خدمات‌رسان انجام و مشکلات خاص به کارگروه‌های تخصصی استانداری برای تحلیل و گره‌گشایی معرفی می‌شود که این اقدام در پیشگیری از تعطیلی مراکز صنعتی و کاهش چالش‌های شهرک های صنعتی موثر بوده است.

شهرستان تیران و کرون دارای سه شهرک و یک ناحیه صنعتی است و ۴۰۰ واحد صنعتی در این شهرک ها فعالیت دارند که شهرک صنعتی رضوانشهر به عنوان مرکز تخصصی سنگ مطرح است.

شهرک صنعتی شهر عسگران از توابع این شهرستان با تلاش بخش خصوصی راه‌اندازی شد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی دارد.

حدود ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اصفهان فعال است و با ۱۲ هزار هکتار مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات