افزایش آلودگی هوای مشهد


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای روز پنجشنبه در کلانشهر مشهد با افزایش حجم...

افزایش آلودگی هوای مشهد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای روز پنجشنبه در کلانشهر مشهد با افزایش حجم آلاینده‌ها در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت.

تورج همتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد با ۹۶ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است اما رسیدن این شاخص به عدد ۱۰۰ نشانه وضعیت هشدار خواهد بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر کیفیت هوا در مناطق شهید مفتح، چمن، تقی‌ آباد، وحدت و سجاد مشهد در وضعیت هشدار و آلوده قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوا در ۱۸ منطقه دیگر مشهد سالم گزارش شده است.

وی افزود: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری نقش موثر خود را در بهبود وضعیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.
همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای.کیو.آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ نیز حالت بحرانی را نشان می‌دهد.

شهروندان مشهدی پارسال ۴۰ روز هوای پاک، ۲۶۶ روز هوای سالم، ۵۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز نیز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها تنفس کردند.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!