10 میلیارد و 845 میلیون تومان کمک ودیعه مسکن دربوشهر پرداخت شد


10 میلیارد و 845 میلیون تومان کمک ودیعه مسکن دربوشهر پرداخت شد

بوشهر- ایرنا- معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: امسال 10 میلیارد و 845 میلیون تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن ویژه حمایت‌های دولت برای آسیب دیدگان از کرونا در این استان پرداخت شده‌است.

سید محمود دستغیبی روز پنجشنبه گفت و گو با ایرنا افزود: در جریان ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن در استان بوشهر چهار هزار و ۹۶۷ نفر برای بهره‌مندی از این طرح در سایت نام نویسی کردند.

وی بیان کرد: تاکنون ۲هزار و ۳۲۲ نفر پس از تکمیل پرونده در بانک، تسهیلات ۱۵میلیون تومانی کمک ودیعه مسکن خود را دریافت کرده‌اند و درخواست یکهزارو ۶۷ نفر از متقاضیان در سامانه و بانک رد شده است.

دستغیبی اضافه کرد: همچنین از کل متقاضیان ودیعه مسکن در استان بوشهر هم اکنون درخواست وام ۵۱۴ نفر در بانک در دست بررسی ‌ و ۱۰۵ نفر در مرحله تشکیل پرونده است.

طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مستأجران بدون مسکن دارای اجاره نامه رسمی با کد رهگیری می‌توانستند با مراجعه به سامانه جامع اقدام ملی مسکن، برای دریافت وام کمک ودیعه مسکن ثبت نام کنند.

رقم این وام در تهران ۵۰ میلیون تومان، هشت کلانشهر بالای یک میلیون نفر جمعیت ۳۰ میلیون تومان و شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان با نرخ سود ۱۳ درصد است که در دو مدل با سررسید یک ساله و سه ساله به بانک عامل بازپرداخت می‌شود.

در مدل بازپرداخت یک ساله، مستأجران در مدت یکسال، فقط سود تسهیلات معادل یک دوازدهم را پرداخت می‌کنند که مبلغ اقساط ماهانه آن در تهران ۵۴۰ هزار، کلانشهرها ۳۲۰ هزار و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان است؛ اصل وام در پایان یکسال به بانک بازگردانده می‌شود.

در مدل بازپرداخت ۳۶ ماهه نیز اصل و سود وام با نرخ سود ۱۳ درصد مستهلک شده و رقم اقساط ماهانه آن برای وام ۵۰ میلیونی، یک میلیون و ۶۶۰ هزار، وام ۳۰ میلیونی ۹۹۶ هزار و ۴۲۹ و وام ۱۵ میلیونی ۴۹۸ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها