رژیم لاغری برای بلغمی ها


رژیم لاغری برای بلغمی ها

رژیم لاغری و فوری برای کاهش حجم شکم و پهلو برای افراد بلغمی را می خوانید.

بلغمی ها افرادی هستند که بیشتر دور شکم و پهلوی آنها چاق است و با رژیم مخصوص لاغری بلغمی ها می توانند شکم و پهلوی خود را لاغر کنند.

علی محمد ملاحی درباره رژیم غذایی افراد چاق با چربی دور شکم بالا, اظهار داشت: افراد چاقی که چربی در اطراف ران‌ها و شکم خود زیاد دارند دچار چاقی با طبیعت سرد و تر هستند و دچار غلبه بلغم هستند.

به گفته وی این افراد صبحانه مفصل بخورند و با طبیعت گرم بخورند که شامل گردو, مرباها (سیب, به, بالنگ و ...), عسل, بادام, مویز, انجیر, توت و نان گندم ببون چای بخورند.

این متخصص طب سنتی افزود: این افراد بهتر است که ناهار را حذف کنند و مصرف میوه‌های گرم مثل انگور, خرما, انبه, خربزه, سیب, نوشیدنی‌های مثل آب عسل و آب میوه‌هایی با طبع گرم ،آب انگور ،آب انبه, آب هویج, آب سیب و...بسیار مفید است.

رژیم لاغری برای بلغمی ها

ملاحی بیان داشت: افراد چاق با مزاج سرد و تر که غلبه بلغم دارند, شام را سر شب (موقع افطار) مفصل و گرم بخورند, به ویژه از مصرف غذاهای خانواده سرد و مرطوب و یا سردو خشک بپرهیزند مثل لبنیات, لوبیا سفید, برنج, ماکارانی, کله پاچه, آش رشته,بادمجان, هندوانه, آب سرد, خیار, گوجه, (سالاد) و...بپرهیزند.

وی اضافه کرد: نمک قبل و بعد از غذا را مزه مزه کنند و باید خاطرنشان کرد که رژیم‌های آب درمانی در رفع چاقی با مزاج سرد و تر کاملاً مردود است چون موجب اضافه وزن و چاقی بیشتر می‌شود. آب دارای طبیعت سرد و تر و چربی نیز دارای طبیعت سرد و تر به همین دلیل چاقی را بیشتر می‌کند.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: کسانی هستند که طبیعت بلغم دارند, اما سر و صورت برافروخته و گرم دارند یا بالعکس افرادی که غالباً طبیعت گرم و تر دارند اما مچ پاهایشان سرد است. این افراد بهتر است قبل از اقدامات خود مراقبتی جلسه مشاوره با درمانگر طب سنتی داشته باشند.

ملاحی ادامه داد: چله گرفتن باعث تغییر ذائقه و تمایل ذهنی شما نسبت به مزه‌های غذایی می‌شوند . (رژیم های چهل روزه ) یک ماده غذایی را اگر 40 روز نخورید علاقه نسبت به آن ماده غذایی برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قبل از هر رژیم غذایی بیماری‌های زمینه‌ای حتماً بررسی شوند تا در انتخاب شیوه درمانی مانند فشار خون، دیابت، سنگ کلیه، قلب و عروق، واریس، بیماری‌های غدد درون ریز، اختلالات هورمونی و ... لحاظ شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو