تبیین سبک زندگی اسلامی در مکتب شهید سلیمانی توسط حجت الاسلام شیرازی


تبیین سبک زندگی اسلامی در مکتب شهید سلیمانی توسط حجت الاسلام شیرازی

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در سلسله نشست‌های همایش بین المللی گام دوم انقلاب، مکتب شهید سلیمانی، الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز به تبیین سبک زندگی اسلامی در مکتب شهید سلیمانی پرداخت.

تبیین سبک زندگی اسلامی در مکتب شهید سلیمانی توسط حجت الاسلام شیرازی

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در نشست علمی سبک زندگی اسلامی در مکتب شهید سلیمانی با تأکید بر نگاه فرهنگی سردار سلیمانی و اهتمام ایشان بر نگارش کتاب خاطرات شهدا و جنگ اظهار کرد: ایشان هم نگاه فرهنگی داشت و هم فضای نویسندگی را درک می‌کرد و همه طیف‌های نویسندگان را برای کنگره شهدای کرمان انتخاب می‌کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با اشاره به تلاش شهید سلیمانی برای راه اندازی موزه دفاع مقدس در استان کرمان خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی نخستین کسی است که در کشور موزه دفاع مقدس دایر کرد. طراحی موزه کرمان با نیرو‌های سردار سلیمانی و در نهایت با تایید ایشان صورت رگفت که شیوه موزه سازی و نوع نگاهش به چگونگی شکل گیری این موزه، غرفه‌ها و اسناد آن را شکل داد و به واقع یک کار نو بود.

وی ضرورت ثبت خاطرات دفاع مقدس را یکی از مطالبات همیشگی سردار سلیمانی عنوان کرد و افزود: بعد از جنگ تحمیلی ایشان تشکیلاتی در کرمان با عنوان حماسه ثارالله برای ثبت خاطرات پدر و مادر شهدا راه انداخت که بعد‌ها این کار در کل کشور گسترش یافت و در اکثر استان‌ها وارد این حوزه شدند و خاطرات پدر و مادر شهدا ثبت و ضبط شد که در حال حاضر یک منبع عظیم است و از درون این خاطرات می‌شود هزاران کتاب نوشت.

وی با اشاره به برنامه شهید سلیمانی برای ثبت و ضبط خاطرات جنگ با تکفیری‌ها افزود: وقتی جنگ با تکفیری‌ها و داعش در سوریه و عراق تمام شد، سردار سلیمانی تشکیلاتی برای ثبت خاطرات و تجربه‌های جنگ سوریه و عراق راه انداختند که همچنان در این حوزه کار می‌شود. این‌ها نشان دهنده نگاه عمیق فرهنگی شهید سلیمانی و اهمیت قائل شدن ایشان به تربیت نسل‌های آینده بود.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی با اشاره به مضامین اخلاقی و معنوی سخنرانی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: همواره بخش اول سخنرانی‌های ایشان مباحث اخلاقی و معنوی بود و ما در حال آماده سازی بخشی از این سخنرانی‌ها در قالب کتاب هستیم، چون سخن از دل که براید بردل نشیند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با اشاره به روحیه کتابخوانی شهید سلیمانی گفت:درسال ۷۵ ده‌ها کتاب در کنگره شهدای کرمان چاپ شد. ایشان همه کتاب‌ها را خودش مرور می‌کرد، تذکر می‌داد و حذف و اضافه می‌کرد. کتاب‌های دفاع مقدس که چاپ می‌شد بنده می‌خواستم که در مورد آن‌ها نظر بدهد. ایشان می‌خواندند، نظر می‌دادند و گاهی برای کتاب مقدمه می‌نوشتند. گاهی توصیه‌هایی برای راوی کتاب‌ها می‌نوشت و در جلسات و سخنرانی ها، پاسداران را به خواندن کتاب توصیه می‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه هنر ما این است حاج قاسم را به جامعه و جهان معرفی کنیم، گفت: حاج قاسم تازه آغاز شده است، اگر دنیا عظمت کار‌هایی که حاج قاسم انجام داده را بداند به نظم جهانی و نظم اسلامی می‌رسیم. حاج قاسم در افغانستان و عراق و سوریه و لبنان بار‌ها و بار‌ها تا نزدیکی شهادت رفت، اما حتی یک قدم هم سست نشد.

وی تأکید کرد:حاج قاسم سال ۱۳۶۰ که من می‌شناختم با حاج قاسم سال ۱۳۹۸ هیچ زاویه‌ای در اندیشه و اخلاق پیدا نکرد و همواره رشد معنوی داشته است. شجاعت سردار در دوران جنگ با نترس بودن وی در سال ۹۸ فرقی نکرده است. حاج قاسم هیچ زمانی نگفت پول بدهید تا انجام بدهم و اگر ندهید نمی‌توانم انجام بدهم.

وی در پایان از همت دانشگاه جامع امام حسین (ع) در برگزاری دومین همایش بین المللی گام دوم انقلاب، مکتب شهید سلیمانی، الگوی تربیت مدیران جهادی تمدن ساز که در سالگرد شهادت ایشان برگزار خواهد شد، قدردانی کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی