همراهی 98 درصد اصناف نهبندان با محدودیت‌های کرونایی


همراهی 98 درصد اصناف نهبندان با محدودیت‌های کرونایی

بیرجند - ایرنا - فرماندار نهبندان گفت: 98 درصد اصناف این شهرستان محدودیت‌های کرونایی را رعایت کرده‌اند که جای قدردانی دارد. 

مجید بیکی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان که با حضور فرمانده انتظامی نهبندان انجام شد از همکاری و همیاری مردم در اجرای موفق طرح محدودیت‌ها بویژه همکاری اصناف قدردانی کرد.

وی ادامه داد: بهترین خدمت و جبران خدمات کادر خسته درمان، رعایت کامل پروتکل‌ها و محدودیت‌های کرونایی از سوی تک تک افراد جامعه است.

بیکی به طرح موفق محدودیت‌های ترافیکی اشاره کرد و گفت: در این ایام به ۱۰۰ دستگاه خودرو اجازه ورود به شهر نهبندان داده نشد و مجبور به برگشت به مقصد شده‌اند که به علت اصرار بر ورود، پنج دستگاه خودرو اعمال قانون شد.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرهای کشور از روز شنبه (اول آذر ماه) اجرا شد و در این طرح، وضعیت شهرهای کل کشور به سه دسته زرد، نارنجی و قرمز و حوزه‌ها و فعالیت‌ها در همه این شهرها در پنج بخش ادارات، تجاری، خدماتی و بازرگانی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، ترددها تقسیم شده است.

براساس نخستین اطلاعیه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، وضعیت سه گانه و نوع محدودیت‌های مرتبط، متناسب با «روند بیماری در هر شهر» تعیین و اعمال می‌شود.

براساس این طرح همه مشاغل به جز مشاغل خیلی ضروری (گروه یک) که به تامین روزانه مایحتاج و مسائل امنیت و سلامت مردم مربوط می‌شود، در شهرهای قرمز به مدت ۲ هفته تعطیل خواهند بود که گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ را شامل می‌شود.

همچنین مشاغل سطح ۳ و ۴ در شهرهای سطح نارنجی تعطیل هستند و در شهرهای دارای وضعیت زرد در سطح شغلی ۴ محدودیت ایجاد خواهد شد.

محدودیت‌های اعلام شده فقط مربوط به مشاغل نیست بلکه آموزش، مدارس، دانشگاه‌ها و مراسم فرهنگی و مذهبی را هم شامل می‌شود به طوری که در تمامی سطوح هشدار، محدودیت‌ها از جمله آموزش‌های غیرحضوری مدارس و دانشگاه‌ها، مراسم مذهبی و فرهنگی به مدت دو هفته اعمال خواهد شد.

براساس این محدودیت‌ها یک سوم کارکنان در مناطق سطح هشدار ۳ (قرمز)، یک دوم کارکنان در مناطق سطح هشدار ۲ (نارنجی) و دوسوم کارکنان در مناطق سطح هشدار یک (زرد) باید در محل کار حاضر شوند.

محدودیت تردد نیز در نظر گرفته شده است که در مناطق قرمز و نارنجی خودروها با پلاک بومی این شهرستان‌ها نمی‌توانند از شهر خود خارج یا وارد یک شهر دیگر شوند، همچنین پلاک‌های غیربومی نمی‌توانند وارد این مناطق شوند. ورود و تردد خودروها در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه دارد.

همچنین تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح از اول آذر ممنوع است اما افراد شاغل در مشاغل ضروری در ساعت ۲۱ مجاز به تردد هستند و بقیه افراد برای کاهش این بیماری خطرناک باید در خانه بمانند و از رفتن به تجمعات و مهمانی‌های خانوادگی پرهیز کنند.

براساس آخرین وضعیت استان خراسان جنوبی از نظر رنگ‌بندی شهرستان‌ها که ۳۰ آبان اعلام شد، هفت شهرستان این در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی هستند.

شهرستان‌های بیرجند، بشرویه، سرایان، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند، شهرستان‌های خوسف، درمیان، زیرکوه و سربیشه در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند و هیچ یک از ۱۱ شهرستان این استان در وضعیت زرد (خطر متوسط) نیستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس