برف و باران اردبیل را فرا می گیرد


برف و باران اردبیل را فرا می گیرد

اردبیل - ایرنا - برف و باران پاییزی از ظهر فردا پنجشنبه اردبیل و پهنه گسترده ای از این استان را در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برونداد الگوی تراز میانی جو نشانگر نزدیک شدن یک ناوه عمیق از فراز پهنه های آبی سیاه و مدیترانه به مرزهای شمال غرب کشورمان است که زبانه آن از سحرگاه پنجشنبه از مرز شمالی آذربایجان و اردبیل نفوذ کرده و سبب کاهش چشمگیر دما ، ابرناکی آسمان و آغاز بارش برف و باران در نوار شمالی این مناطق می شود.

با پیشروی و عمیقتر شدن هرچه بیشتر این ناوه ساکنان مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل نیز از ظهر پنجشنبه هوای سرد همراه با ریزش برف را تجربه می‌کنند. بارش در جلگه مغان و کرانه های رود مرزی ارس اغلب به شکل باران است.

شدت بارش برف در پهنه مرکزی و جنوبی استان اردبیل تا عصر جمعه انتظار می رود به گونه ای که ریزش سنگین برف همراه با کولاک و یخبندان می تواند سبب بروز مشکلاتی مانند شکستن شاخه های درختان باتوجه به عدم خزان کامل بعضی از آنها ؛ اختلال در تردد به خصوص در جاده‌های کوهستانی،گردنه‌ها و بسته شدن راههای روستایی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به اطلاعیه هشدار سطح نارنجی هواشناسی از ساکنان این استان خواسته است تا موارد احتیاط و ایمنی را رعایت کنند.

فرهاد عبدالعلی‌پور گفت : خودداری از قرارگیری در مسیل‌ها و بستر و حواشی رودخانه ها ؛ پرهیز از سفرهای غیر لازم و در صورت ضرورت، استفاده از زنجیرچرخ و همراه داشتن تجهیزات کامل زمستانی ،بازبینی ضد یخ خودروها و تاسیسات سرمایشی مکان‌های حساس به سرما، احتیاط هنگام تردد در گذرگاه‌های برفگیر و لغزنده براثر یخبندان و صرفه جویی در مصرف گاز شهری ازجمله این توصیه‌ها هستند.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. درحالیکه طی سالهای معمول امکان بارش برف و استقرار سرما از اوایل آبان در منطقه هست ولی امسال باوجود نفوذ چندین توده هوای سرد طی آبان و ریزش باران سنگین و برف خفیف تاکنون از برف و کولاک جدی پاییزی در منطقه خبری نبوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


منشا صدای انفجار در گناوه چه بود؟