بیش از 5 هزار نفر در بوکان به کرونا مبتلا شدند


بیش از 5 هزار نفر در بوکان به کرونا مبتلا شدند

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، پنج هزار و پنج نفر در این شهرستان به کووید 19 مبتلا شده اند.

محمد عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع افرادی که کرونای آنها مثبت اعلام شده سه هزار و ۷۳۱ نفر به صورت سرپایی مداوا و در منزل قرنطینه و یک هزار ۲۷۴ نفر در بیمارستان در بخش‌های کرونا و بخش ویژه بستری شدند.

وی ادامه داد: به منظور آموزش و تفهیم جزئیات قرنطینه خانگی به منازل بیمار مثبت بستری و سرپایی در شهر و روستا مراجعه شده و در صورت عدم امکان مراجعه، تلفنی با فرد مبتلا و یا خانواده آنها تماس گرفته شد.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان بوکان با بیان اینکه تاکنون ۳۶۰ نفر در شهرستان مشکوک به بیماری کرونا فوت کرده اند، اضافه کرد: از مجموع افراد فوت شده مشکوک به کرونا، نتیجه آزمایش ۲۲۵ نفر مثبت و ۱۳۵ فوتی دیگر منفی اعلام شد.

وی از تدوین حدود ۴۵۰ نامه کتبی برای اعلام اسامی کارکنان کرونا مثبت ادارات و ارگان ها به فرمانداری خبر داد و افزود: این افراد به اداره یا ارگان مربوطه جهت انجام قرنطینه و صدور مرخصی استعلاجی و یادآوری راه‌های پیشگیری معرفی شدند.

عباسی بیان کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از گروه‌های آسیب پذیر در مورد پیشگیری از کرونا، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک آموزش حضوری و فردی داده شدند.

بوکان با ۲۵۸ هزار نفر سومین شهر پرجمعیت آذربایجانغربی است که هم اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان