فرماندار خرمشهر:برخی ممنوعیت کرونا را نادیده می‌گیرند


فرماندار خرمشهر:برخی ممنوعیت کرونا را نادیده می‌گیرند

آبادان - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان گفت:متاسفانه با وجود ممنوعیت، هنوز مواردی از برگزاری آیین‌های مختلف در خرمشهر مشاهده می‌شود.

به گزارش ایرنا محمد حیدری روز چهارشنبه در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا در فرمانداری خرمشهر به تشکیل قرارگاه شهید سپهبدحاج‌قاسم سلیمانی برای مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان اشاره کرد و بیان کرد:مسوولیت اصلی این قرارگاه به عهده فرماندار و با همراهی و کمک بسیج و مرکز بهداشت بوده، و در سه ماه و بلکه تا زمانی که این ویروس ریشه‌کن شود ادامه خواهد داشت.

وی افزود:قطع زنجیره انتقال این ویروس به عنوان استراتژی و هدف اصلی این قرارگاه در دستور کار قرار گرفته و از تمام ظرفیت‌های شهرستان خرمشهر در راستای قطع زنجیره بیماری کووید ۱۹ و کاهش مراجعه بیماران بدحال به بیمارستان‌ها، و کاهش آمار بستری و مرگ و میر بیماران استفاده خواهد شد.

حیدری، مهمترین هدف این طرح را حمایت و شناسایی از گروه‌های پرخطر بیان کرد و گفت: جامعه خطرپذیر به لحاظ مالی از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی مورد حمایت و کمک قرارخواهند گرفت.

وی با اشاره به تشکیل کمیته پنجگانه کاری در قالب طرح شهید سلیمانی بیان کرد: از مردم درخواست می‌شود برای قطع کامل زنجیره انتقال ویروس با نیروهای بهداشت و درمان و بسیجیان همراهی کامل را داشته باشند.

حیدری افزود:متاسفانه با وجود ممنوعیت هنوز مواردی از برگزاری آیین‌های مختلف در خرمشهر مشاهده می‌شود که در بازرسی انجام شده برخی از مشاغل غیرضروری تعطیل و محل آنها پلمب شد. از کسبه، تالارداران، بازاریان و تمام کسانی که در گروه شغلی سه و چهار هستند تقاضا می‌شود به قانون تمکین کرده تا با همکاری و مشارکت همگی، خرمشهر به وضعیت سفید باز گردد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز هدف از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را شکست گردش ویروس در جامعه و کاهش میزان بستری بیان کرد و گفت: طرح سردار سلیمانی در کشور به عنوان گام چهارم مبارزه با کرونا، فعالیت خود را شروع کرده و در کنار آن گروه‌های جهادی، مردمی و محلی آن را دنبال می‌کنند.

آرش یلالی افزود: در این طرح پنج کمیته از جمله پایش و نظارت ، حمایت و قرنطینه خانگی، آموزش همگانی، و عملیات محله در آن تعریف شده و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی محله محور این طرح مدیریت می‌شود.

وی از انجام تست سریع کووید ۱۹ برای شناسایی افراد مبتلا در شهرستان‌های شادگان، آبادان و خرمشهر خبر داد و گفت: کیت‌های تشخیص سریع در اختیار این دانشکده قرار گرفته شده و با کمک گروه‌های بهداشت و نیروی بسیج از آن استفاده خواهد شد.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰ مرکز شهری، ۱۸ مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق